ریاکاری مقامات فرانسوی مایه تاسف است


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904739

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تظاهرات اعتراضی در فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نفاق مقامات فرانسوی تاسف آور است تصریح کرد: آنها از یک سو بر اقدامات قهرآمیز و خشونت آمیز پافشاری می کنند و از سوی دیگر ریاکارانه موعظه و فضاسازی علیه کشورهای دیگر می کنند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به رویدادهای جاری و تجمعات اعتراضی در فرانسه گفت: تظاهرات مردمی و اعتصابات بزرگ در فرانسه را که بر اساس مطالبات مسالمت آمیز شهروندان فرانسه است، از نزدیک دنبال می کنیم. این کشور.


کنعانی افزود: توسل به زور و خشونت برای بازگرداندن اعتصاب کنندگان به کار بدون توجه به خواسته های آنان و برخورد خشونت آمیز پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان را محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نفاق مقامات فرانسوی را تاسف بار عنوان کرد و افزود: آنها از یک سو اصرار به اقدامات قهرآمیز و خشونت آمیز دارند که پیش از این در برخورد با اعتراضات مردم این کشور به کار گرفته شده است. جلیقه زردها و خشونت پلیس در این کشور در درگیری های نژادی و از طرفی ریاکارانه موعظه می کنند و علیه کشورهای دیگر جو ایجاد می کنند.

بسیاری از اتحادیه های کارگری در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و در فرانسه روز سه شنبه (18 اکتبر/26 مهر) برای پیوستن به فراخوان برای اعتصاب سراسری و اعتراض گسترده علیه وضعیت دستمزد، کار خود را متوقف کردند.

همچنین فرانسوی ها در پاریس، پایتخت فرانسه و در منطقه دانکرک به گرانی زندگی، افزایش تورم و کمبود سوخت اعتراض کردند و دست به اعتصاب سراسری زدند.

دیدگاهتان را بنویسید