آمریکا نمونه بارز جاهلیت مدرن است / نگرش نژادپرستانه مایه تاسف است


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812832

محمد بکیر محمدی لائینی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا کشوری در بحران و بحران زندگی است، وی گفت: این کشور برای ادامه زندگی شیطانی خود در حال ایجاد بحران است و مصداق جاهلیت مدرن است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با تاکید بر اینکه به همه شما به نیکوکاری و تقوا سفارش می کنم، تاکید کرد: انسانی که تقوا ندارد ابتدا به خود ظلم می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقامه نماز شعبانیه افزود: خدایا من با پیروی از هوای نفس خود به خودم ظلم کردم که اگر مرا نبخشی متاسفم.

وی با بیان اینکه شعبان ماه استغفار و ماه رهایی از ظلم و تحصیل است، گفت: خداوند در آیه 60 سوره یونس برای بندگانش آمرزش فراوانی دارد، اما اکثر مردم شکر نمی کنند. این ناسپاسی خیلی خطرناکه

محمدی لائینی با بیان اینکه باید شاکر عنایات خداوند متعال باشیم و به احکام الهی احترام بگذاریم، ادامه داد: موضوع حجاب اسلامی یکی از بهترین احکام اسلام است و متاسفانه برخی از بانوان از این آموزه دینی آزرده به نظر می رسند. . در فضای مجازی نماز اذیت می شود و سگ در سجاده حرکت می کند و با چشم ناپاک نماز خواندن صحیح نیست.

وی با بیان اینکه همه باید در جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشیم، افزود: نباید نسبت به اجرای احکام اسلام بی تفاوت باشیم.

محمدی لائینی ضمن گرامیداشت شعبانیه افزود: استغفار، تلاوت قرآن و روزه از محورهای اصلی این ماه بوده است.

امام جمعه ساری به روز مهربانی و رحمت اشاره کرد و گفت: خدمات کمیته امداد استان در رفع محرومیت از ارباب رجوع قابل تقدیر است.

وی گفت: هر هفته فعالیت های مربوط به نماز جمعه به بچه های مسجد منطقه ساری واگذار می شود. نماز جمعه جای شکر دارد.

محمدی لائینی با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری گفت: فقط درختکاری درست نیست و باید حفظ این نعمت الهی را در نظر داشت.

حاطب جمعه ساری 2 میلیون هکتار از جنگل های استان مازندران را سرمایه ارزشمندی برای تصفیه هوا و ذخیره آب ذکر کرد و افزود: این جنگل ها می توانند سه میلیارد متر مکعب آب را ذخیره کرده و در نهایت این آب را به صورت تبخیر برگردانند. این جنگل ها در تثبیت خاک بسیار موثر هستند.

وی گفت: ما باید مردم را نسبت به محیط زیست حساس کنیم و برای حفاظت از این سرمایه عظیم تلاش کنیم. در کنار مزایای جنگل، آن را تعریف کنیم تا مردم بتوانند از جنگل محافظت کنند.

محمدی لائینی بابیان اینکه شش کیلوگرم گاو و سبوس گاو محسوب می شود، افزود: از نمازگزاران عذرخواهی می کنم و باید بگویم این درست نیست که شش کیلوگرم برای یک گاو یا … کافی است متاسفانه تصمیمات اشتباه باعث می شود. گاوها: “به کشتارگاه بروید و مشکلات زیادی ایجاد کنید اگر گاو نشسته روی صندلی تصمیم بهتری بگیرد.

وی به موضوع اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: به گفته رهبری آمریکا، بحران بیولوژیکی بحران آفرین است. او برای ادامه زندگی شیطانی خود بحران هایی ایجاد می کند و این نمونه ای از جهل مدرن است. تجربه نشان داده است که ایالات متحده قابل اعتماد نیست.

قول پیگیری از استاندار مازندران برای حل مشکلات فعالان اقتصادی سوادکوه

امام جمعه زیراب همچنین گفت: با تشکر از استاندار مازندران که با شنیدن صدای مردم و فعالان اقتصادی سوادکوه از تریبون نماز جمعه، شخصا قول پیگیری هر چه بیشتر را دادند.

حجت الاسلام محمد زمان رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زیراب با بیان اینکه شخصیت انسان بر اساس اعمال و رفتاری است که در طول زندگی انجام می دهد، صفات بر صفحه قلب او نقش بسته است، گفت: ما شخصیت وجودی به اعمال ما برمی گردد. این موضوع را نادیده می گیرند. وقتی روح از بدن جدا می شود، انسان همه چیز را می بیند. قرآن به ما هشدار می دهد که مراقب اعمال خود باشیم.


وی با اشاره به دعای کمیل بزرگ ترین بلا را گناه و جنایت عنوان می کند و می گوید: به دستور بزرگان بزرگترین مصیبت و بلا این است که انسان از خدا و دین روی برگرداند، در واقع گناه بزرگترین است. فاجعه.


امام جمعه زیراب افزود: بسیاری از مردم حقایق دنیا را قبول ندارند. اگر گناه منجر به توبه شود، اثر آن کاهش می یابد، اما ادامه گناه، ارتباط با خدا را قطع می کند و رحمت او را از او سلب می کند.


این خادم با اشاره به نقلی از امام بکر (علیه السلام) و با تاکید بر لرزیدن قلب، گفت: امام باکر (ع) فرمود: «به خدا سوگند، تنها راه نجات از گناه اقرار به گناه است، سپس جبران گناه «پیش از هیچ انسانی توبه نکرده است». چه خوب است که علاوه بر کار خوب جابجایی، به جابجایی نیز توجه بیشتری داشته باشیم و در اعمال و رفتار خود تجدید نظر کنیم.


رضایی با استقبال از فرا رسیدن ماه شعبان، تریبون نماز جمعه را صدای مردم دانست و تصریح کرد: تریبون نماز جمعه محلی برای بیان مطالبات مردم شهر و منطقه و متعلق به مردم است. . اقدام به.


وی با اشاره به خطبه هفته گذشته و درخواست فعالان اقتصادی سوادکوه با تشکر از استاندار مازندران برای پیگیری و رسیدگی به موضوع، خاطرنشان کرد: زمانی که کارمندی به وظایف خود عمل می کند باید قدردان باشد. صدای مردم و فعالان اقتصادی سوادکوه به صورت حضوری در سکوی نماز جمعه تماس گرفت و قول پیگیری هر چه بیشتر را داد. با تشکر. امیدواریم وعده هایی که داده اند عملی شود و نتیجه را به اطلاع مردم برسانیم.


امام جمعه زیراب با اشاره به جنایات آمریکا از زمان حکومتش تا به امروز می گوید: زندگی رژیم فاسد و ناپاک آمریکا در بحران از ابتدای حکومت فاسدش تا زمان تأسیس آمریکا نزدیک به 100 میلیون نفر را کشت. او برای تحکیم حکومت خود جنگ هایی به راه می اندازد که در آن 100 میلیون نفر زخمی و کشته شده اند. او برای اثبات خدایش 100 میلیون نفر را کشت. در واقع او 300 میلیون نفر را به خاک و خون کشاند تا ثابت کند خدایی است.


وی گفت: با وجود این همه جنایات آمریکا، حیف است برای کسانی که با جان و دل از فرهنگ مبتذل غرب دفاع می کنند. غرب که خدمت اصلی آن علم در برابر جامعه بشری است. طبق آمار سال گذشته، 400 میلیارد دلار سلاح در سراسر جهان فروخته شده است.


رضایی گفت: ما از جنگ حمایت نمی کنیم، اما مواضع نژادپرستانه ناخوشایند است. کسانی که ادعا می کنند حقوق بشر دیدگاه های نژادپرستانه دارند و جنگ را در کشورهای دیگر نمی بینند.» 3 میلیون کودک یمنی جان خود را از دست می دهند، اما هیچ سازمانی عربستان سعودی را محکوم نکرده است. کسانی که خود را فرهنگی می دانند بویی از انسانیت نمی برند.


وی با اشاره به هفته نیکوکاری و برخی خدمات کمیته امداد سوادکوه خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طول سال خدمات ارزنده ای را ارائه کرد هرچند که یک تکلیف بود اما باید قدردان باشم. 186 نفر وام گرفتند. خیرین نیز یک میلیارد و 850 میلیون کودک بی سرپرست را اهدا کردند.


امام جمعه زیراب افزود: با کمک بسیج سازندگی و کمیته امداد بیش از 20 واحد مسکونی ساخته شد. برای 25 جوان روس جهیزیه و 90 مایحتاج اولیه در روزهای آینده تامین می شود. 950 میلیون تن وام ساختمانی و یک میلیارد و 60 میلیون تن لوازم خانگی تحویل داده شد.


این مقام مسئول به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: همزمان با جشن میلاد پیش رو، پاداش جانبازان ما نیز لحظه شهادت است.


رضایی در پایان خاطرنشان کرد: اولین سالگرد شهید مدافع حرم شهید مجتبی برسنجی را در پیش داریم. باید قدردان شهدا باشیم. هر نعمتی که داریم مخصوصاً نعمت امنیت حاصل از خود گذشتگی شهداست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید