آمریکا و جهان غرب؛ نمونه کامل جاهلیت مدرن/ مردم بزرگترین پشتوانه دولت ها هستند


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812415

محمود محمدی آمریکا و جهان غرب را نمونه کامل جاهلیت مدرن توصیف کرد و گفت: مردم بزرگترین حامیان دولت هایی هستند که به دلیل عدم پذیرش دولت وارد عرصه بحران اوکراین نشدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمدی، تحلیلگر کلان اقتصادی در گفت و گو با عصر هامون با تبریک عید سعید فطر گفت: روسیه حرف می زند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بحث تفکر و عقلانیت، تزکیه و مفاهیم اخلاقی را مهم ترین موهبت اسلام و معاد و مخالفت با جاهلیت و قومیت، خود برتری و خودخواهی، تسلط بر انسان ها به اشکال مختلف خواندند.


این کارشناس گفت: در عصر جدید شاهد جهل مدرن هستیم که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع پرداختند، به ویژه بحث نظام سلطه و دخالت آن در امور کشورهای مختلف و همچنین مسائلی که در نظام داریم. سلطه و دخالت.این نظام.«ما در موارد کشورهای مختلف داشتیم.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود رژیم آمریکا را در عصر جاهلیت مدرن معرفی کردند، رژیم بحران آفرین و بحران زندگی. است.


محمدی گفت: بزرگترین مشکلی که در کشورها به آن پرداخته شده استقلال آنهاست، آنها می خواهند کشورها تحت سلطه خودشان باشند.

هدف آمریکایی ها تامین منافع خود است


وی گفت: در بحث بحران آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه می‌توان گفت که رژیم کنونی اوکراین و همچنین رژیم افغانستان در گذشته، هر دو رئیس‌جمهور خود را تحت کنترل و حمایت آمریکا می‌دانستند و از این موضوع خشنود بودند. مشکل، اما با شروع هر دو بحران، هم رئیس جمهور فراری افغانستان و هم رئیس جمهور فعلی اوکراین متوجه شده اند که این یک اسکورت دائمی نیست و فقط برای رسیدن به منافع آنها است.


وی گفت: اگر دولت فعلی اوکراین از حمایت مردم برخوردار بود، قطعا به سمت مسائل کلان اقتصادی می رفت. این وضعیت اتفاق نیفتاد و این اتفاقات روی این کشور نیفتاد.


به گفته وی عدم حمایت مردم نشان می دهد که این حکومت وابسته به مردم نیست و به نوعی حکومت استبدادی است و مردم از آن حمایت نمی کنند. دیدیم در زمان صدام که آمریکا به عراق حمله کرد، مردم نیامدند در مقابل آمریکا بایستند، اما در جریان جنبش داعش، این افراد در کنار نظام و دولت بودند تا در مقابل داعش بایستند.


محمدی تاکید کرد: مردم در هر جایی که فکر می کنند دولت به نفع آنهاست، برای مقابله با بحران ها با آن متحد می شوند. کشورهای آسیب دیده


وی گفت: در عصر جاهلیت تبعیض و تعصب کورکورانه حاکم است و در جاهلیت مدرن در بسیاری از کشورها برتری و استکبار را شاهد هستیم. در جاهلیت مدرن، ایالات متحده اصرار دارد که جهان قادر مطلق است و باید هر سیاستی را که کشورهای دیگر اداره می کنند بپذیرد.


محمد اذعان داشت: هدف اصلی آمریکا و غرب، از بین بردن استقلال کشورهایی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل این سلطه‌جویی‌ها قرار دارد. اسلام دینی است که در همه شئون زندگی بشر از جمله مسائل اجتماعی صاحب نظر سیاسی، حاکمیتی و حکومتی است و بعثت آغاز حکومت اسلامی است که در مدینه مستقر است. به یک معنا می توان گفت که دین از سیاست جدا نیست، بلکه اسلام دینی سیاسی و اجتماعی با مردم است.


وی افزود: بعثت آغاز حکومت اسلامی به رهبری پیامبر اکرم (ص) بود و نظام جمهوری اسلامی ادامه همان حرکت و مسیری است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه داشتند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند گفتمان انقلاب گفتمان صلح و سازش است و ما در هیچ کجای دنیا جنگ نمی خواهیم.


این تحلیلگر اقتصادی گفت: به یک معنا باید ریشه حادثه را در خود مشکل جست وجو کرد که دلیل اصلی آن دخالت غرب و غرب زدگی در حاکمیت اوکراین است.


وی با اشاره به اهمیت حکومت برای خود مردم گفت: مردم اساس یک نظام و حاکمیت هستند. هر جا که مردم نظام و حاکمیت دارند، این حکومت به پیروزی و سربلندی نزدیک است و هر جا که مردم کرده، همراهی نکرده، این نظام شکست خورده است».


محمدی تاکید کرد: اساس یک حرکت، نقش آفرینی، پذیرش نقش و توجه به مردم است که می تواند اهداف یک نظام را محقق کند، بنابراین همکاری مردم در دولت ها همیشه ضروری است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید