اولویت با پروژه های نیمه تمام شهرداری تبریز/ تحقق بودجه عمرانی مایه تاسف است


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837277

جلسه شورای شهرداری تبریز در هفته جاری با حضور اعضا و شهردار تبریز برگزار شد و اولین دستور جلسه این جلسه، کمک 150 میلیون تنی شهرداری تبریز به شورای شهر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز با حضور اعضا و شهردار تبریز تشکیل شد. اولین دستور جلسه، کمک 150 میلیون تنی به شورای شهر است. شهر تبریز موافقت کرد.

این مبلغ به گفته علی نوای باغبان مربوط به هزینه های شورای شهر تبریز در سال 1400 است.

دستور کار بعدی گزارش شهردار تبریز از روند اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام بود که هوشار شهردار تبریز در این خصوص گفت: کل بودجه ساخت و ساز شهرداری تبریز در سال 1401 3811 است. میلیارد تن یعنی 206 میلیارد تن سطح شهر گزارش شده است.

وی ادامه داد: پروژه های کلان نیمه تمام شهرداری، پروژه های متعدد تقاطع های روی و بدون تراز در سطح شهر، پارک بزرگ تبریز، پروژه مرکز پسماند، زهکشی آب های سطحی کوچه انقلاب، تکمیل ساختمان آتش نشانی منطقه. 9، کانال فرامنطقه ای هاوارانسکی.

غلامرضا احمدی با بیان اینکه عدم اجرای بودجه عمرانی و اجرای آن بسیار ناراحت کننده است، گفت: با توجه به اینکه کل بودجه اجرایی نشده است، در برخی موارد اجرا کم است.

وی ادامه داد: سیاست تسهیلات اعتباری چیست و چه موانعی وجود دارد که نتوانستیم از وام ها بهتر استفاده کنیم؟

هوشار شهردار تبریز در پاسخ گفت: وام ها و مبالغ ویژه شهرداری را مشخص کنید، آنها را به سمت پروژه های جاری هدایت کنید، از این وام ها و مبالغ برای پروژه های تولیدی و عمرانی استفاده کنید.

حجت الاسلام برگی نیز در این جلسه گفت: در آینده سفری از سوی رئیس جمهور به تبریز خواهیم داشت و برای تعیین خواسته های خود از رئیس جمهور جلسه ای خواهیم داشت. شما باید از قبل از ورود وزرا به شورا اطلاع دهید.

شهردار تبریز پاسخ داد: سوال سفر وزرا به تبریز چیزی نبود که حجت الاسلام برگی گفت: اگر برای تابستان آمده اند باید بدانیم تا بتوانیم مطالبات خود را به آنها برسانیم.

هوشار با استناد به تصمیمات دولت گفت: تخصیص اعتبار به کلانشهرها برای سفرهای روستایی سیاست دولت نیست.

حجت الاسلام برگی نیز در پاسخ توضیح داد: عدم تخصیص بودجه در سفرهای استانی رئیس جمهور کلانشهرها را درگیر می کند و اگر رئیس جمهور وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه های تبریز را به دقت رصد کند متوجه می شوند که تبریز یک کلان شهر است نه کلان شهر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید