اتفاقی جدید برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

اتفاقی جدید برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

پس از عدم پرداخت بدهی های داخلی و خارجی باشگاه استقلال در مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام شد که استقلال در تاریخ 25 یا 31 خردادماه از حضور در لیگ قهرمانان محروم خواهد شد. وزیر ورزش و جوانان مصاحبه هایی انجام داد و گفت استقلال هنوز از مسابقات لیگ قهرمانان محروم نیست و باید منتظر ماند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 4 خرداد تیم های شرکت کننده را اعلام کند. 25 خرداد آمد و رفت اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ اطلاعیه ای درباره تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و تیم های حذف شده از این بازی ها نداشته است.

برخلاف آنچه که اعلام شده، کنفدراسیون فوتبال آسیا دیگر در تایید یا رد مجوز حرفه ای باشگاه ها دخالتی نخواهد داشت و این مسئولیت به کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون های ملی محول شده است و هر تصمیمی که آنها اتخاذ کنند با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود. بر این اساس باید مشخص شود کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران استقلال را به حالت تعلیق درآورد.

نکته مهم دیگر این است که باشگاه استقلال قصد ندارد به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند. چرا که ثبت این شکایت مستلزم پرداخت هزینه دلاری است و از طرفی مدرک باشگاه استقلال مبنی بر تغییر رای آن قوی نیست. چراکه مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی ها از ماه ها قبل به تمامی باشگاه ها ابلاغ شده بود و از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز درخواست باشگاه استقلال برای تمدید این مهلت را نپذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید