اتفاق عجیبی در تیم ملی ایران افتاد؛ اسکوچیچ بازگشته است

اتفاق عجیبی در تیم ملی ایران افتاد؛  اسکوچیچ بازگشته است

در آخرین مطلبی که در سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شد (اینجا بخوانید) و موضوع آن «دراگان اسکوچیچ» بود، همچنان از کلمه «سرمربی تیم ملی» استفاده شده بود و به نظر می رسد برگزارکنندگان این خبر. آگاه بودند و آگاهانه از استفاده از پسوند «پسین» بعد از کلمه «سرمربی» اجتناب کردند. به طوری که شکی نیست با وجود عدم تایید کمیته فنی، آیا اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی است؟

مهم ترین موضوع فوتبال روز ایران که توانست انتخاب رئیس فدراسیون را تحت الشعاع قرار دهد، برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی و متعاقب آن انتخاب چند گزینه برای جایگزینی او بود. امیر گال نووی، جواد نکونام و علی دایی از جمله مهم ترین آنها بودند. این سوال واکنش های متفاوتی را از سوی رسانه ها، کارشناسان، پیشکسوتان و حتی هواداران فوتبال برانگیخت.

عصر روز سه شنبه جلسه ای با حضور اسکوچیچ و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد که پس از استماع توضیحات اسکوچیچ، سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سوالاتی از سوی اعضا مطرح شده است. هیئت رئیسه و در نهایت سایت فدراسیون نوشت؛ درباره شرایط و برنامه های تیم ملی در جلسه دیگری تصمیم گیری کنید.»

این اتفاقات در ساعات پایانی روز سه‌شنبه 31 تیرماه در ساختمان اتحادیه فوتبال انگلیس رخ داد، جایی که هفته‌ها صحبت از فشار خارج از اتحادیه فوتبال برای تغییر نیمکت تیم ملی و استفاده از مربی ایرانی در جام جهانی قطر بود. تصمیم ملی دریافت کنندگان در فدراسیون فوتبال شنیده می شوند. تا این سوال پیش بیاید که آیا اسکوچیچ همچنان در این شرایط سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است؟

با پیگیری های صورت گرفته در این خصوص مشخص شد که تصمیم نهایی در مورد نیمکت نشینی تیم ملی ایران در روزهای آینده اتخاذ خواهد شد. اما آنچه قابل پیش بینی است، با وجود مقاومت هایی که در این زمینه صورت گرفته، باید منتظر تایید نهایی تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص اسکوچیچ و تصمیم برکناری وی از هیات رئیسه فدراسیون باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید