اتهامات بی پایان واشنگتن/ دیپلمات آمریکایی ایران را به شعله ور شدن جنگ در یمن متهم کرد

این مقام آمریکایی سپس تهران را مقصر دانست و بدون اشاره به دخالت خود و سایر کشورها از جمله عربستان و امارات در امور داخلی یمن و آغاز این جنگ چند ساله مدعی شد که چنین مداخله مرگبار و خارجی تنها منجر به جنگ و افزایش رنج یمن خواهد شد.

میلز ادعا می کند: یک سال پیش یمن در جنگ بود و حملات حوثی ها غیرنظامیان امارات و عربستان سعودی را به خطر انداخت. امروز دوره ای از آرامش نسبی وجود دارد، تلفات غیرنظامیان به طور چشمگیری کاهش یافته است و عناصر کلیدی آتش بس برقرار هستند.

این دیپلمات آمریکایی تاکید کرد: در حالی که ما نگران شکسته شدن توافق آتش بس هستیم، ایالات متحده همچنان امیدوار است که طرفین بتوانند به توافقی جدید و جامع دست یابند که راه را برای صلح جامع و پایدار هموار کند. بنابراین، حوثی ها باید فورا مسیر خود را تغییر دهند و مذاکره را به جای حمله به زیرساخت های اقتصادی یمن انتخاب کنند.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه سخنان خود بدون اشاره به تجاوزات ائتلاف مقاومت مردم یمن و انصارالله تصریح کرد: شاهد پیامدهای مهم حملات مکرر تروریستی حوثی ها به بنادر و بنادر یمن هستیم. حمل و نقل بین المللی. این حملات تهدیدی برای تجدید جنگ در یمن، محروم کردن این کشور از منابع بسیار مورد نیاز و تشدید بحران انسانی است.

وی در خصوص مقاومت انصارالله در برابر تجاوزات تصریح کرد: حملات حوثی ها فشار زیادی بر اقتصاد یمن وارد کرده است و دولت آن کشور در ایجاد تعادل در بودجه خود با مشکلاتی مواجه است و این حملات کاملا بر خلاف اظهارات حوثی ها است.

میلز در ادامه ادعاها مقاومت انصارالله را در برابر حملات تروریستی خواند و تصریح کرد: آمریکا امیدوار است جامعه جهانی همچنان به موضع قاطع خود در برابر حملات تروریستی حوثی ها به زیرساخت های اقتصادی یمن به ویژه در این برهه حساس ادامه دهد.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را به یمن – فقیرترین کشور عربی – به بهانه بازگشت عبد ربه منصور هادی آغاز کرد. ، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور از 15 فروردین 94. برای تحقق جاه طلبی ها و اهداف سیاسی خود با قدرت.

اما ائتلاف سعودی با مقاومت دلیرانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات ویژه موشکی و پهپادی آنها نتوانست به این اهداف دست یابد و مجبور به پذیرش آتش بسی شد که پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه ناکامی های اعراب پایان یافت. ائتلاف متجاوز پیدا شد و تمدید نشد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا نیز مدعی تلاش برای برقراری آتش بس و پایان دادن به این جنگ است، اما تمامی مواضع و اقدامات وی تاکنون به نفع ائتلاف و علیه مقاومت انصارالله یمن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید