اتهامات ظالمانه علیه 11 جوان شیعه در عربستان سعودی

بر اساس این گزارش، اتهامات نادرست به سال 2020 باز می گردد، زمانی که مقامات سعودی مدعی شدند گروهی مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در ام الحمام دستگیر و اعضای آن را دستگیر کرده اند.

بهانه مقامات سعودی در این پرونده نیز مانند همه پرونده های منطقه، اتهامات واهی به طراحی عملیات تروریستی بود.

برخی منابع اپوزیسیون در شبه جزیره عربستان این اقدام عربستان را سوء استفاده فاحش از مردم القطیف و تبدیل آنها به اهرم‌های باج‌خواهی سیاسی علیه کسانی که ریاض دشمن می‌داند برای دستیابی به آنچه که سودآور است، توصیف کرده‌اند.

به گفته این منابع، هیچ مدرکی علیه متهمان وجود ندارد، اما کل پرونده آنها نمایشی است که محاکمه های رسمی مصداق بارز آن است، زیرا این افراد از دسترسی به وکیل محروم بوده و جزئیات جلسات دادگاه آنها مشخص نیست و خواهد شد. منتشر نشود

منابع افزودند که این اقدام می تواند منجر به دو سناریو شود: یا اعدام یک زندانی و محکومیت سایرین، یا تلاش برای چانه زنی در مواردی که عربستان سعی دارد به آنها پایان دهد.

این روش نشان دهنده لجاجت مقامات سعودی و عدم جدیت آنها در آرام سازی اوضاع است چرا که آنها همواره سعی می کنند مردم القطیف و الاحساء را هدف قرار دهند اما قدم مثبتی نسبت به آنها بر نمی دارند.

اطلاعات دریافتی از العهد نشان می دهد که دادستان سعودی قصد دارد علی العلوی را برای فیصل الکیبی، احمد الکیبی، علی الکیبی، محمد الکیبی، علی العوامی، محمد العوامی به اعدام محکوم کند. شبیب، جعفر المرهون، مرتضی المرحون، مجتبی مرحون و علی المرحون احکام مختلف زندان صادر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید