آسوشیتدپرس: «عربستان سعودی نگران حمله احتمالی ایران است» / ایران: «این اتهامات بی اساس و مغرضانه است»

آسوشیتدپرس: «عربستان سعودی نگران حمله احتمالی ایران است» / ایران: «این اتهامات بی اساس و مغرضانه است»

روز جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: عربستان سعودی از حمله احتمالی قریب الوقوع ایران نگران است.

به گزارش شفقنا، آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی نگرانی خود را از احتمال آنچه «حمله نظامی قریب الوقوع ایران» خوانده، با دولت آمریکا در میان گذاشته است.

هیچ یک از مقامات سعودی یا ایرانی در این مورد به آسوشیتدپرس پاسخ نداده اند، اما یکی از مقامات شورای امنیت آمریکا گفته است که از منافع آمریکا و متحدانش حمایت خواهند کرد.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: در حالی که عربستان سعودی چنین اطلاعاتی را در مورد حمله قریب الوقوع (در 24 تا 48 ساعت آینده) با طرف آمریکایی به اشتراک گذاشته است، هیچ یک از سفارتخانه های آمریکا در عربستان سعودی و منطقه هنوز وارد مرحله هشدار نشده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال درباره تهدیدات علیه یکی از کشورهای منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا، ناصر کنعانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر انتشار گزارشی در وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیدات علیه یکی از کشورهای منطقه، اظهار داشت: این گونه اتهامات بی اساس و اخبار مغرضانه برخی محافل غربی و صهیونیستی در راستای این موضوع است. ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن روندهای مثبت کنونی با کشورهای منطقه.

آقای کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، سیاست حسن همجواری با همسایگان خود را ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان خود می داند. همسایگان و جدیت آن ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید