ادعای بی اساس پنتاگون مبنی بر برنامه ریزی ایران برای حمله به عربستان سعودی و عراق

ادعای بی اساس پنتاگون مبنی بر برنامه ریزی ایران برای حمله به عربستان سعودی و عراق

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به مجله پولیتیکو گفت که واشنگتن و ریاض “تهدید فزاینده ایران علیه عراق” را زیر نظر دارند. درست همان جایی که آمریکا هزاران نیرو در عراق دارد.

وی در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی است که ایران نیز در حال برنامه ریزی برای حمله احتمالی به برخی زیرساخت های انرژی در عربستان است.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه تحرکات ایران در منطقه از جمله انتقال پهپادها به روسیه باعث نگرانی آمریکا شده است، گفت: پرواز بمب افکن B-52 در آسمان منطقه پیامی برای ایران بود.

این مقام پنتاگون با استناد به انتقاد شدید مقامات ایرانی در مورد کمک عربستان سعودی به شورشیان در دامن زدن به ناآرامی در سراسر کشور، استدلال کرد که این موضوع می تواند انگیزه چنین تهدیدی باشد.

در این گفتگو، مقامات آمریکایی با ابراز نگرانی از تهدید حمله ایران به مواضع آنها، گفتند که پس از اعلام این تهدید، نظامیان آمریکایی و سعودی هفته گذشته سطح آمادگی خود را افزایش دادند و ممکن است هواپیماهای جنگنده را به این سایت ها اعزام کنند. انتقال جدید

این ادعا در اوایل ماه جاری توسط وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی مطرح شد که گفتند دو کشور اطلاعاتی در مورد حمله احتمالی ایران به عربستان سعودی تبادل کرده اند.

دیروز فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا (سنتکام) از پرواز دو بمب افکن B-52 در منطقه زیر خاک این ستاد خبر داد و روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی مدعی شد که این اقدام هماهنگ شده از سوی آمریکایی ها و نیروهای نظامی اسرائیل با هدف نمایش قدرت دولت ایران در مرکز تنش های منطقه ای قرار داشت.

سنتکام در توئیتر خود در این باره نوشت: «پرواز 2 بمب افکن B-52 ارتش ایالات متحده با همراهی جت های جنگنده 13 کشور متحد در منطقه خاورمیانه، توانایی سنتکام در انتقال سریع نیروهای نظامی و همکاری با نیروهای ائتلاف و ائتلاف را نشان می دهد. شرکای منطقه ای اطمینان حاصل کنند که نسبت به ثبات و امنیت آن منطقه حساس است.

ادعای رسانه های آمریکایی هدفمند و برنامه ریزی شده است و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان بارها این اخبار را شایعه خوانده و آن را رد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید