اتهام تند داور پرسپولیس به مازیار زارع

ماجرا از این قرار است که پس از تعویض صادق بارانی در دقیقه 90، او روی نیمکت به دلیل تعویض یا شاید نتیجه بازی اعتراض کرد و در حالی که بطری را روی زمین کوبید، فریاد زد که توسط داور چهارم شنیده شد. ، سعید رحیمی مقدم رسید. اینجا بود که انتظار می رفت داور چهارم بیشتر با ساعدر برخورد کند و این صحنه را پاس کند اما او در ادامه از طریق هدست به داور گفت که باید به صادق بارانی کارت زرد نشان دهد.

صفایی ابتدا به این موضوع توجهی نکرد اما وقتی با لهجه داور چهارم مواجه شد به سمت صادق بارانی رفت و به او به خاطر این رفتار غیرورزشی تذکر داد. این اخطار بود که آتش زیر خاکستر مازیار زارع را روشن کرد و او را بر آن داشت تا اعتراض را از روی خط لمسی رد کند و برای مقابله با داور مسابقه وارد زمین شود. مشابه و شاید جدی‌تر از رفتار یحیی گل محمدی در آخرین دربی برگزار شده و شاید وجه اشتراک هر دو، تاثیر حداقلی تصمیم داور بر نتیجه بازی باشد.

در میان جملاتی که مازیار به زبان می آورد، جملات عجیبی وجود داشت که کریم باقری مربی تیم رقیب را به سمت او برد و دستش را روی دهان سرمربی ملوان گذاشت تا در لحظه عصبانیت شدید، او را کنترل می کرد و اجازه نمی داد که ادامه دهد و با توهین ها و تهمت های خود فضای بازی را تحت تاثیر قرار دهد.

اتهام تند داور پرسپولیس به مازیار زارع

این در حالی است که به گفته کارشناسان داوری، صفایی در این دیدار عملکرد بی نقصی داشت اما زارع به شدت از دست داور عصبانی شد و در نهایت جمله ای را به زبان آورد که حالا باعث گلایه این داور باتجربه شده است. در حالی که کریم باقری سعی می کرد مازیار زارع را آرام کند به داور گفت: پاشنه پای تو را می اندازم در آب…. این جمله ای است که در گزارش بازی به صراحت ذکر شده است و علاوه بر آن داور مسابقه از مازیار زارع شکایت کیفری کرده است زیرا به نظر می رسد حاوی افترا غیرعادی باشد و این داور تا زمانی که زارع اوراقش را دریافت نکند شکایت خواهد کرد. او را به دادگاه معرفی کرد.

اگرچه کارشناسان داوری صحنه پنالتی ادعایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تصمیم صفایی را تایید کرده اند، اما شاید لازم باشد اخطار سادک بارانی که در بازی جنجال به پا کرد بررسی شود: بازیکن تعویضی یا تعویضی در صورت رفتار غیرورزشی اخطار می گیرد.

بنابراین با وجود اینکه بارانی به وضعیت تیمش یا تعویض معترض بود، قرار دادن رفتار او در رده «رفتار غیرورزشی» کارت زرد منطقی است.

البته این قانونی است که در این مورد به شدت رعایت می شد و شاید انتظار می رفت داور چهارم با توجه به شرایط بازی و شکست ملوان از این صحنه صرف نظر کند و بازی را به پایان برساند اما او به طرز عجیبی صفایی را مجبور به انجام این کار کرد. کارت بده . او یک کارت زرد گرفت که بازی را به جنجال و هرج و مرج کشاند.

حال از یک سو باید منتظر بررسی کمیته داوران از عملکرد تیم داوری این دیدار باشیم و از سوی دیگر کمیته اخلاق و انضباطی نیز احتمالا وارد ماجراهای این دیدار خواهد شد. . اما شکایت داور از مازیار زارع موضوعی مستقل است که برای اعاده حیثیت این داور باتجربه صورت گرفته و احتمالا به سوژه جالبی برای فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید