اجرای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از آبان ماه

اجرای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از آبان ماه

یک کارشناس اقتصادی اصل تناسب را به روز رسانی حقوق و مستمری می داند و با اشاره به زمان اجرای تناسب حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران بر لزوم تعیین سریعتر منابع اعتباری این طرح تاکید می کند. .

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب لایحه تناسب و ترمیم حقوق کارکنان و مستمری بگیران در مجلس، اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در خصوص این افزایش، تامین منابع آن است. آنچه تاکنون بین مجلس و دولت توافق شده این است که اموال مازاد دولتی فروخته شود و هر سازمان بتواند بخشی از افزایش دستمزد ناشی از لایحه فوریت را جبران کند.

و افزود: به عنوان مثال شنیده می شود خودروهای رها شده در گمرک که مستقر نشده و صاحبان آن مشخص نیست در مزایده به فروش می رسند. اینها جزو املاکی هستند که باید تملک کرد، اما پول آنچنانی نیست و به همین دلیل بحث مازاد بر افزایش دستمزدها بیشتر مطرح می شود تا هر سازمان و دستگاهی بتواند با توجه به خود، ملک مزدا خود را وارد کرده و بفروشد. ظرفیت.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: موضوعی که در این زمینه وجود دارد این است که تامین بخشی از بودجه از محل فروش املاک مازاد اجرا نشده و روش موفقی نیست. در حال حاضر برای اجرای سهمیه بندی اعتباری نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان نیاز است که رقم بالایی است و این برآوردی است که سازمان برای اجرای این طرح در نظر گرفته و بودجه در نظر گرفته است.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه منابع اعتباری این طرح باید هر چه سریعتر مشخص شود، در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در منابع درآمدی بودجه تنها بخشی که ثابت و به خوبی محقق شده بود مالیات بود.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که کدام کارمندان مشمول تناسب دستمزد می شوند؟ وی گفت: همه کسانی که حقوق آنها از سوی دولت 10 درصد افزایش یافته است حتی اگر بیمه آنها نزد صندوق تامین اجتماعی باشد مشمول این افزایش می شوند مگر اینکه افزایش دستمزد و حق الزحمه آنها منوط به تصویب قانون اساسی باشد. مشاوره کارگری عالی

به گفته حاج اسماعیلی، هر فردی که در سازمان، ارگان، مؤسسه و مؤسسه ای کار می کند که محاسبه افزایش حقوق وی منوط به تأیید دولت باشد مشمول تناسب و استرداد حقوق می شود مگر اینکه افزایش حقوق وی منوط به تأیید شورای عالی کار باشد. شورا..

وی گفت: در مورد کارگرانی که از طریق شرکت های پیمانکاری در شرکت های دولتی اعم از حداقل دستمزد و یا در سطوح دیگر کار می کنند، مقرر شده است که دستمزد آنها متناسب با افزایشی که در شورای عالی کار رخ داده افزایش یابد. .

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اصل تناسب به معنای واقعی شدن دستمزد و مستمری است و در حالی که معتقدیم با توجه به شرایط تورمی کشور همچنان قدرت خرید کارگران و مستمری بگیران پایین است، اصل تناسب باید برقرار باشد و بیشتر شود. مهمتر از همه، منابع اعتباری برای افزایش حقوق کارمندان، کارگران و مستمری بگیران باید دیده شود، اما فکر می کنم تناسب هر دو بخش اشتغال و بازنشستگی به حد واقعی نرسیده است که منجر به حفظ قدرت خرید می شود. کارگران و مستمری بگیران .

حاج اسماعیلی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​از آبان ماه اجرایی می شود؟ وی گفت: دو ماه است که تامین منابع این طرح در دولت و مجلس مطرح شده است اما چون مصمم به تناسب هستند و مسئولان نیز نظارت جدی دارند، در این ماه قطعا اجرا می شود و هزینه آن را پرداخت می کنند. در صورت‌حساب است، زیرا اگر این کار انجام نشود وارد ماه‌های باقی‌مانده سال می‌شویم و بحث صرف بودجه پیش می‌آید.

به گفته وی، در بحث پرداخت معوقات به تناسب، پیش از این اعلام شده بود که پرداخت ها تنها پس از تصویب افزایش می یابد، اما در روزهای اخیر اعلام کردند که این مابه التفاوت به تدریج پرداخت می شود، بنابراین به نظر می رسد هنوز پرداخت آن مشخص نیست. از معوقات

این کارشناس اقتصادی در نهایت با بیان اینکه باید تلاش کنیم تورم را مهار و قیمت ها را تثبیت کنیم، افزود: متناسب با افزایش دستمزدها باید اقدامات اساسی برای کنترل تورم انجام شود زیرا به پایان سال نزدیک می شویم. برای تحریک تقاضای بازار و تمایل به خریدهای جدید اعم از خانه، پوشاک، خودرو و حتی مسافرت با افزایش تقاضا مواجه خواهیم بود و ممکن است قیمت ها تغییر کند، بنابراین باید سعی کنیم قیمت ها را کنترل و تثبیت کنیم و مدیریت مناسبی در شرایط افزایش نقدینگی داشته باشیم. .

دیدگاهتان را بنویسید