اجرای بیش از 15 برنامه بزرگ به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر / برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840583

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کوم گفت:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کوم از صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کوم خبر داد و گفت: بیش از 15 برنامه بزرگ در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کوم برگزار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام علی لقمان پور ظهر امروز در نشست خبری برنامه های یادواره سوم خرداد و هفته مقاومت و پیروزی که در سالن اجتماعات صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: چهار دهه از سالروز آزادسازی خرمشهر می گذرد.
وی ادامه داد: رسانه ها جهاد را روایت و تبیین می کنند و اگر رسانه ها در دوران دفاع مقدس نبودند، آزادسازی خرمشهر نادیده گرفته می شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه شعار امسال «ما مادران مقاوم هستیم» است، گفت: 3 خرداد ماه روز آزادسازی خرمشهر، روز آزادسازی خرمشهر است. مقاومت و پیروزی و 4 خرداد دزفول روز مقاومت و پایداری است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای آزادسازی خرمشهر دو برنامه اصلی و 15 برنامه محوری در استان خواهیم داشت.
لقمان پور افزود: امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ساعت 9 صبح در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار می شود.
وی گفت: یکی دیگر از فعالیت های ابتکاری مهمی که صدا و سیما در سال جاری انجام می دهد، پخش فریاد مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح است. این ساعت به این دلیل انتخاب شد که آزادسازی خرمشهر در آن زمان اعلام شده بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کوم با اشاره به دیگر برنامه های محوری استان کوم گفت: برگزاری همایش پیشکسوتان ارتش، برگزاری نمایشگاه کنگره شهدای روحانی در کوم. ، رونمایی از یادواره شهید کلهری در تهران، غبارپاشی در حرم. رژه موتوری، همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس، همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح استان، اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، برنامه دبیرستان و برخی دیگر از برنامه های سالروز آزادسازی هرمشهر .
وی افزود: همایش لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در سالن موزه دفاع مقدس برگزار می شود. لشکر 17 کوم نقش اساسی در این عملیات ایفا کرد. استان کوم در این عملیات 195 شهید، 1560 مجروح و 274 مفقود به ارمغان آورد.
لقمان پور با استناد به ساختمان موزه انقلاب اسلامی گفت: امسال ساختمان و باغ موزه انقلاب اسلامی تکمیل می شود اما طراحی موزه که نیاز به طراحی هنرمندان دارد همچنان نیاز به زمان دارد. “
وی افزود: دو رشته کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری با تایید وزارت علوم برای دفاع مقدس ایجاد شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کوم ادامه داد: استان کوم برای اولین بار اقدام به راه اندازی مدرک کاردانی در موزه و دفاع مقدس از طریق سایت ارزیابی به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرد. .
وی افزود: مجوز دانشگاه جهاد و مقاومت در موزه انقلاب اسلامی از وزارت علوم گرفته شده و باید زیرساخت های آن در ساختمان ساخته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید