اجرای طرح ضربتی توقیف ساعتی خودروهای حادثه ساز در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبر داد؛

رئیس پلیس راه استان از اجرای طرح ضربتی توقیف ساعتی خودروهای حادثه ساز در جاده های شهری استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ علی اصغر زارع گفت: با توجه به وقوع تصادفات منجر به جرحی و فوتی در جاده های شهری استان به ویژه بزرگراه ها، جاده های دسترسی گسترده و حاشیه شهرها، طرح توقیف ساعتی خودرو در دستور کار ترافیک قرار گرفته است. پلیس استان اصفهان

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه انضباط ترافیکی، ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی، کاهش تصادفات و تلفات عنوان کرد و افزود: در این طرح خودروهایی که مرتکب تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، خودنمایی، طفره رفتن، همپوشانی، تغییر جهت ناگهانی، مارپیچ و غیره در اجرای قانون سلب حق اقامه دعوی و در محل امن در حاشیه جاده ها، میادین، تقاطع ها با عرض و فضای مناسب و در مقابل کلانتری ها به مدت چند ساعت متوقف می شود و بر روی آن بنر نصب می شود تا سایر رانندگان مشاهده کنند که این خودروی سواری به دلیل تخلف راهنمایی و رانندگی توقیف شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در این طرح رانندگان متخلف نیز توسط کارشناسان پلیس راه آموزش دیده و قول می دهند که دیگر مرتکب تخلفات رانندگی نشوند.

سرهنگ زارع کاهش تصادفات جاده ای به ویژه تصادفات منجر به جرح و فوت را مستلزم همکاری و مشارکت همه آحاد مردم، دستگاه های مسئول و همچنین فرهنگ سازی از طریق رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: پلیس به دنبال جریمه رانندگان نیست و ما نیز در این زمینه اقدام می کنیم. امیدواریم با رعایت دقیق قوانین و مقررات رانندگی، رانندگان جریمه نشوند.



آیا این خبر مفید بود؟