اجرای طرح پایلوت نظارت بر کار بانک های دولتی در استان


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819691

وزیر اقتصاد و دارایی از اجرای آزمایشی نظارت ادارات منطقه ای این وزارتخانه بر عملکرد بانک های دولتی در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر سید احسان خاندوزی در نشست وبیناری با مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های وزارت اقتصاد، از اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه برای تکمیل فرآیند انتصاب این دستگاه ها تقدیر کرد. گفت: در همان مدت تعیین شده از سوی رئیس جمهور با رعایت شرایط موفق شدیم و طی تمهیدات قانونی و هماهنگی های لازم با مسئولان استانی یکی از منظم ترین، منظم ترین و منضبط ترین فرآیندها را در حوزه عمران و آبادانی استان طی کنیم. انتصابات و موفق شدیم گزارش کارایی و کارشناسی داشته باشیم و از یک سو و همگرایی با سیاست های دولت از سوی دیگر ارزیابی کاملا قابل قبولی دریافت می کند.

وی گفت: امیدوارم این نوسازی در سطح مدیران کل استان ها با همان منطق تخصص و تعهد و شعار تغییر که دولت سیزدهم سرلوحه برنامه های خود قرار داده است ادامه داشته باشد و بتواند به سرعت عمل کمک کند. نسبت به سال گذشته اوضاع بهتر شده است.”

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران کل این وزارتخانه گفت: در سال 1401 ما و همه دوستان متعهد شدیم بر اساس نقشه راه به کار خود ادامه دهیم. این بدان معناست که همکاری ما حول محور برنامه راهبردی وزارتخانه که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه به بخشداری ها ابلاغ شده است ادامه خواهد داشت.

هندوزی با اشاره به تلاش خود و همکارانش در جلسات قبل از نوروز امسال برای تدوین برنامه راهبردی وزارت اقتصاد در قالب یک برنامه عملیاتی و “نظارت کامل بر نتایج”، گفت: وی گفت: اکثر پیشنهادهای اجرایی در برنامه را حذف کردم زیرا فکر می کردم اینها کارهای عادی و معمولی است که وزارتخانه و ادارات باید آن را به خوبی انجام دهند.

وی گفت: چه تفاوتی دارد و می دانیم که شاخص به عنوان شاقول مدیریت و هنر مدیریت، تمرکز بر محورهای خاص و ویژگی های جدید و تحول آفرین است که امیدوارم دوستان جدی بگیرند زیرا در پایان هستیم. در هر فصل، عملکرد هر 31 استان را بر اساس همین شاخص ها ارزیابی خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه راهبردی صرفا کتاب سنگینی نیست که در قفسه خورده شود و به مقامات بالاتر ارائه شود، تصریح کرد: درخواست من از شما این است که برنامه راهبردی 1401 به عنوان یک دستورالعمل منسجم و راهنما برای اجماع در یک برنامه مورد استفاده قرار گیرد. نمونه ای از آنچه باید با ارائه آنها بر اساس فاصله و نزدیکی اندازه گیری شود.

هندوزی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش های شخصی خود و معاونت های ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای جایگاه وزارت اقتصاد در نقش آفرینی، تصمیم گیری و سیاست گذاری در ستاد اقتصادی دولت، اظهار داشت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی معاونت های اقتصادی و اقتصادی دولت، تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقای جایگاه وزارت اقتصاد در حوزه نقش آفرینی، تصمیم گیری و سیاست گذاری انجام شده است. وی گفت: «شما هم باید سعی کنید به گونه ای عمل کنید که در دل برنامه های منطقه ای و استانی نقش داشته باشد.

وی با توجه به برخی محدودیت‌های دستگاه‌های استانی در نقش نمایندگان وزارت اقتصاد، گفت: در عین حال تمرکز اصلی من بر این است که امسال عملا اولین سال دولت سیزدهم و با چشم‌اندازی سه ساله است. نکته جدی در مورد طرح توسعه استانی این است که برنامه های توسعه استانی باید تحت تاثیر جهت گیری و تولید محتوای شما باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درخواست دیگر من از شما این است که عملکرد شما در حد تأثیرگذاری بر مقامات عالی استان باشد. یعنی محتوا و کیفیت مطالب، جهت گیری و تعاملات شخصی شما به قدری خوب است که استاندار آرام آرام احساس می کند اصولاً در جلسات مهم استان بدون شنیدن نظرات و برنامه های این اداره کل نباید تصمیم جدی اقتصادی گرفت. در مسائل اقتصاد و امور مالی. بخشی از مسئولیت طراحی کار را به او بسپارید.

وی خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که شما در روستا باید با همه پیشنهادات و همه دستگاه ها موافقت کنید و همراهی کنید تا مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر پرهیز مدیران استانی از تعصبات قومیتی، منطقه ای، نهادی و سیاسی از آنان خواست تا جریان درآمدی استان را به گونه ای جهت دهی و تنظیم کنند که تولید، اشتغال، رفاه و درآمد استان و منطقه افزایش یابد.

هندوزی در بخشی دیگر از سخنان خود تسهیل در صدور مجوز را پروژه شماره یک وزارت اقتصاد خواند که توانسته همکاری تعداد زیادی از دستگاه ها را جلب کند.

وی این پروژه را آغاز یک تحول مهم خواند و گفت: ما در میانه راه هستیم و باید سعی کنید چراغ تسهیل صدور پروانه ها را در استان خود حفظ کنید زیرا این یکی از اولویت های اصلی ما در سال 1401 است. “

وزیر اقتصاد تصریح کرد: معتقدم مدیران ارشد اقتصادی استان ها باید نقش دادستان فعالان اقتصادی حوزه خود را ایفا کنند و در جایی که حق فعال اقتصادی در هر حوزه ای تضییع می شود از او حمایت کنند.

هندوزی صیانت از حقوق فعالان اقتصادی استان را حرکتی امیدوارکننده و بسیج ساز خواند و تاکید کرد: حرکت شما در این راستا باید به گونه ای باشد که پیام و صدای یکپارچه را به جامعه منتقل کند و این احساس را که وزارت خانه دارد را منتقل کند. اقتصاد یکپارچه شده است «در احقاق حقوق فعالان اقتصادی نقش دارد.

وی افزود: هر جا مدیران کل استان نیاز به استفاده از اهرم های دیگر برای حفظ حقوق فعالان اقتصادی را احساس کرده اند؛ به ما بگویید که اگر نیاز به گفت و گو و مشورت با دستگاه ها و نهادهای دیگر است; بیایید آن را انجام دهیم.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنان خود بر لزوم دسترسی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان به اطلاعات حوزه برنامه های آتی و همچنین داده ها و اطلاعات نتایج استان در حوزه های مختلف تاکید کرد. . اعلام خواهد کرد.

هندوزی با اشاره به موضوع تولید اموال دولتی به عنوان یک معضل جدی و درد قدیمی گفت: اگرچه در نیمه دوم دهه 1400 و اساساً در طول سال گذشته؛ نسبت به سال 1399 با فاصله خوب; ما شاهد افزایش فروش ملک مازاد بودیم، اما این به هیچ وجه اهداف ما را برآورده نکرد. اما باید اذعان داشت که بخشی از این موضوع اصلاً در صلاحیت ما و شما نیست.

وی افزود: برای حل این مشکل طرحی را تهیه کرده ایم که در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده است؛ همچنین جلسات مستقلی با روسای دو قوه مقننه و قوه قضائیه داشتیم تا بتوانیم با اختیارات بیشتر وارد بحث تولید و فروش املاک مازاد بر شویم و خدای ناکرده در ماه های ابتدایی امسال این مجوز را بگیریم. ; سپس تلاش و جفای شما در سطح استان کمک زیادی به ما خواهد کرد تا در سال 1401 در این زمینه نتیجه حفاظتی داشته باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به بازگشت درآمدهای حاصل از تولید املاک در خود استان ها برای استفاده در طرح های عمرانی، ابراز امیدواری کرد که از مشوق های استانی برای تسریع در فروش اموال مازاد استفاده شود.

هندوزی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر بعد نظارتی بر کار ادارات کل استان های وزارت اقتصاد گفت: محور جدیدی را در ششم فروردین ماه اعلام کردیم که در شش ماهه نخست امسال در هفت استان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود. امسال استان ها، دفاتر نظارت پولی و بانکی، تا بتوانیم از طریق ادارات استانی خود بر عملکرد بانک های دولتی استان نظارت و تحلیل کنیم.

وی با اعلام تمدید این طرح در نیمه دوم سال به سایر استان ها گفت: در صورت انحراف به سمت فعالیت های غیرمولد یا مدیریت ضعیف، اولین سیگنال ها را از طریق سنسورهای استانی وزارت اقتصاد دریافت می کنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص وصول درآمدهای استانی نیز گفت: به عنوان نماینده وزارت اقتصاد در استان ها باید بدانید که تمرکز ما در درجه اول بر وصول مالیات است و در سال جدید پرونده مالیات معوقه مالیاتی باید از 1397 تا 1399 باید تعطیل شود، زیرا ظهور این پدیده و تداوم آن علاوه بر دامن زدن به فساد؛ این امر درآمدهای دولت را کاهش داده و اختیارات اداره مالیات را نیز زیر سوال برده است

هندوزی با درخواست از مدیران کل استانی وزارت اقتصاد برای استفاده از اختیارات تفویض شده خود برای تعویق و پرداخت مالیات به تولیدکنندگان برای حمایت از تولیدکنندگان، گفت: باید نهایت دقت را داشته باشیم تا تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان واقعی در استان ها این فرصت را داشته باشند. .

وی با انتقاد از سوء استفاده از اطلاعات مالی و بانکی در سطح استان برای شناسایی فراریان مالیاتی، گفت: از رئیس سازمان مالیاتی خواستم دسترسی بیشتری به خدمات استانی داشته باشند تا بتوانیم داده ها را بهتر تحلیل کنیم. فرار مالیاتی و مالیات دهندگان جدید را شناسایی کنید.

وزیر اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر لزوم تلاش برای اجرای شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی که از سوی مدیریت نامگذاری شده است، اظهار داشت: اهدافی که در این شعار در نظر گرفته شده است، در صورتی که طی شود. کانال برنامه ها و اراده ها عبور از مرز برای شما و مدیران کل امکان پذیر نخواهد بود و این خود می تواند منجر به ناامیدی اجتماعی شود.

وی تلاش جدی برای تحقق این شعار را وظیفه شرعی بدنه وزارت و ادارات کل استان ها خواند.

انتهای پیام/
منبع: شادا

دیدگاهتان را بنویسید