اجرای مرحله اصلی صدور تصمیمات قانونی طبقه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص صدور احکام حقوقی معلمان تصریح کرد: صدور احکام قطعی وارد فاز اصلی شده و تعداد زیادی رتبه صادر شده است. این رتبه بندی شامل 972 هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته است.

یوسف نوری در حاشیه جلسه شورای معاونین وزیر و سازمان های دولتی که به میزبانی وزارت آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش گفت: : «در این زمینه، بحث بر سر تبدیل شدن به بهترین املاک و دارایی های درگیر است.

اجرای مرحله اصلی صدور تصمیمات قانونی طبقه بندی معلمان
وی افزود: املاک مازاد داریم که نیازی به آن نداریم و اولویت آن املاکی است که مدرسه نیستند. قانون به ما اجازه تغییر هدف را داد و وجوه دریافتی از آن برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه های خیریه استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش برآورد ما برای تکمیل طرح های خیریه را 6 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز ما به طرح های جدید در سال جاری 6 هزار میلیارد است و 4 هزار میلیارد تومان برای سفر استانی مصوب شده است. برآورد ما از منابع ناشی از تبدیل املاک مازاد در احسن بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که از دولت دریافت می شود و مراحل واگذاری و فروش انجام می شود.

نوری در پاسخ به اینکه با این بودجه چند مدرسه نیمه تمام تکمیل می شود؟ وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات امسال از اواسط تابستان تا اسفند بیش از 14 هزار کلاس درس ساخته و بهره برداری خواهیم کرد.

وی درباره صدور احکام حقوقی معلمان گفت: مدارک بازیابی حقوق و رتبه بندی ارسال شده است. در این ماه مزایای کلاس اول تربیت معلم برای مشمولان صادر شده است. روند صدور احکام قطعی نیز آغاز شده است. قرار بود برای نوامبر یک حکم عمومی صادر شود و پس از آن حکم نهایی تدریجی برای دست اندرکاران صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته صدور تصمیمات قطعی نیازمند یک رفت و برگشت است که زمان بر است. صدور احکام اصلی و نهایی وارد مرحله اصلی شده و تعداد زیادی از آنها صادر شده است.

نوری در پاسخ به اینکه آیا پرونده صدور حکم قطعی در آذرماه تکمیل می شود؟ وی گفت: همکارانم آذرماه به من گفتند اما بگذارید کار ادامه پیدا کند. ممکن است برخی از معلمان مقاله را ارسال نکرده باشند و این رفت و آمد به نظر من زیاده روی می کند. 972 هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته وارد رتبه بندی می شوند و همکارانم به صورت شبانه روزی کار می کنند.

وی همچنین درباره رتبه بندی مدارس توضیح داد و گفت: رتبه بندی مدارس یکی از مراحل اجرای سند تحول اصلی است که به ما واگذار شده و باید انجام دهیم. شورای عالی آموزش و پرورش شاخص ها را محاسبه می کند. مرکز سنجش در حال کار بر روی مدلی است که مبتنی بر مبانی نظری سند الطوال است و تحقیقات میدانی نیز برای تعیین مدل رتبه بندی مدارس شاخص در سند در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره جذب و استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش اظهار داشت: این موضوع از طریق دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری است و اخیراً مصوباتی در ستاد آموزش و پرورش داشتیم تا بتوانیم از روش های مختلفی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد استفاده کنیم. اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و مصوبه 833 شورا. در انقلاب فرهنگی باید افراد را جذب کنیم. پروسه مجوز کار ادامه دارد و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود و بعید می دانم جذب ماده 28 داشته باشیم.

نوری در خصوص کمبود نیرو و حقوق ناچیز مدارس گفت: سال گذشته تغییری در حقوق باربران و خادمان ایجاد شد و امسال نیز مشمول افزایش شدند. این افراد پایه قانونی ضعیفی دارند و تعدادشان کم است و برای تامین باربر در مدارس باید مجوز بگیریم و پیگیری ها در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید