اعتراض فرهنگیان به روند اجرای قانون طبقه بندی معلمان

اعتراض فرهنگیان به روند اجرای قانون طبقه بندی معلمان

مظاهر گودرزی: صبر در حال لبریز شدن است، انتظار ده ساله برای اجرای یک قانون معلمان را خسته کرده است، هرچند به نظر می رسد قانون رتبه بندی به گوشه آخر رسیده است، اما معلمی نیست که نگران نباشد، اطلاعات متناقض شنیده شده که به این نگرانی دامن می زند. از کاهش حقوق و دستمزد پرداختی تا ایده اتلاف وقت دولت با ایده بارگذاری درخواست های شغلی در سیستم رتبه بندی و البته وعده های مالی که نه تنها برآورده نمی شود اما معلمان فکر می کنند که در برابر مردم قرار می گیرند.

اکنون با یازده ماه تاخیر در اجرای قانون (از مهر 1400) مبلغ 11 میلیون تومان به حساب هر معلم واریز می شود. یک فعال صنفی به خبرآنلاین گفت: اخبار مالی معلمان به سرعت در رسانه ها منتشر می شود، حتی دولت قبل از انجام تعهد مالی این خبر را منتشر می کند، اما باور کنید بیش از 90 درصد این وعده ها نیست. برآورده شد.”

نگرانی از محقق نشدن وعده های قانون ارزشیابی معلمان باعث شد تا برخی از فعالان این اتحادیه با انتشار بیانیه ای بر این باورند که نه واریز 11 میلیونی کلیه حقوق بدهی آموزش و پرورش و نه روند طولانی بارگذاری مدارک کار نشانه های مثبتی برای اجرای نهایی این قانون است. محمدرضا نیک نژاد، معلم و فعال صنفی، با اشاره به طولانی بودن پروسه تایید مدارک معلمان در نظام رتبه بندی، آن را راهی برای اتلاف وقت دولت می داند.

متن گفتگو در زیر آمده است.

بالاخره بعد از سال ها به نظر می رسد قانون ارزشیابی معلمان رنگ اجرایی می گیرد. دولت برای شروع کار می خواهد به حساب هر معلم 11 میلیون واریز کند. آیا از روند اجرای قانون راضی هستید؟

وقتی از طرح رتبه بندی معلمان صحبت می کنیم، در مجلس گفتند بین 6 تا 16 میلیون به حقوق معلمان اضافه می شود، در دعوای معلمان، دولت و مجلس این میزان افزایش حقوق به 2 تا 5 میلیون رسید، یعنی اگر بین تمام معلمان به طور متوسط ​​حدود 3.5 میلیون به حقوق معلمان اضافه می شود. از سوی دیگر طبق قانون قرار بود این ارزیابی از مهر 1400 مطرح شود که با تأخیر مواجه شد و وزیر اعلام کرد برای تاخیر 11 ماهه هر یک میلیون و 500 هزار تومان به معلمان پرداخت می شود. ماه اما در سفر دولت بالاخره رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ماهانه یک میلیون یعنی. 11 میلیون تومان بابت تاخیر ایجاد شده در اجرای قانون به حساب معلمان واریز می شود.

راضی نیستی؟

خیر، چون این مبلغ کمتر از افزایش حداقل دستمزد است، قرار بود معلمان به طور متوسط ​​ماهیانه 3.5 میلیون افزایش حقوق داشته باشند، اما اکنون به یک میلیون رسیده است، در حالی که قرار بود تنها 2 میلیون به حقوق معلمان اضافه شود. معلمان جدید، به نظر می رسد واریز این مبلغ ممکن است به دلیل نگرانی از فشار وارده به معلمان در ابتدای سال تحصیلی باشد یا نگرانی های امنیتی پشت آن باشد.

در بیانیه اخیر معلمان در مورد افرادی که مخالف آنها هستند گفتند چرا فکر می کنید مخالف آنها هستید؟

ببینید اخبار مالی معلمان به سرعت در رسانه ها پخش می شود، حتی دولت قبل از انجام تعهد مالی این خبر را منتشر می کند، اما باور کنید بیش از 90 درصد این وعده ها محقق نمی شود. چه بسا اگر این اتفاق نمی افتاد امروز واریز 11 میلیون به حساب معلمان و اعلام این خبر در رسانه ها مردم را به نوعی با معلمان مواجه کرده است در حالی که معلمان بیش از این مبلغ را از معلمان مطالبه می کنند. وزارت

آیا بازخوردی دریافت کردید؟

بله، جایی بودم که یک نفر به طعنه گفت یک ماه دیگر 11 میلیون به حقوق شما اضافه می شود. این موضوع باعث خشم معلمان شد زیرا اکنون همه مردم ایران تحت فشار شدید اقتصادی هستند. وقتی اعلام شد به هر معلم 11 میلیون تومان پرداخت می شود، در جامعه حساسیت ایجاد می کند، فریاد می زنند که 11 میلیون تومان به معلمان می پردازند بدون اینکه توضیح دهند این پول بخشی از مطالبات 13 ساله معلمان است. ، که به آنها داده نمی شود. از فضای معلمان است با شنیدن این خبر ممکن است معلمان عصبانی شوند. این اقدام کل جامعه را در مقابل معلمان قرار می دهد.

می دانیم که از معلمان خواسته شده است که مقالات خود را در سامانه ای بارگذاری کنند تا پس از بررسی نمره گذاری شود، اما به نظر می رسد معلمان نیز به این اقدام اعتراض دارند، دلیل چیست؟

دلیلش هم مشخص است، خلاصه پرونده ای داریم به نام فرم 502 و حکم استخدامی، همه این مدارک به تفصیل وجود دارد، مطلقاً هیچ معلمی بدون این مدارک ارتقا پیدا نمی کند. تمام ساعات کاری معلمان قابل دسترسی و ضبط است، تمام اطلاعات کاری ما در آنجا موجود است و نیازی به بارگذاری مجدد همه این اسناد توسط هر معلم نیست. فرض کنید 800000 معلم داریم و هر کدام 20 سند آپلود می کنند. چیزی حدود 16 میلیون سند آپلود شده است، کی می خواهد این اسناد را بخواند، این اقدام این شک ایجاد کرد که مشخصا افرادی هستند که تمایلی به اجرای این قانون ندارند، اما چون نگران فشار معلمان هستند، از همه معلمان سوال کردند. ، کارکنان و بخش ها، از آپلود اسناد و اسناد مجازی لذت ببرید.

آیا می توان پیش بینی کرد که سرنوشت حقوقی ده سال تاکنون در ماه های آینده چه خواهد شد؟

با این پروسه لحظه آخری بارگذاری مدارک می توان گفت که هنوز فرصت بررسی مدارک همه معلمان را نداشته ایم. این شبهه وجود دارد که می خواهند معلمان را از یک به سه رتبه بندی کنند تا معلمانی که انتظار رتبه بالاتری دارند وارد روند اعتراض و تجدیدنظر شوند، روندی که زمان زیادی می برد، بنابراین می خواهند مدارک و تجدید نظر را بررسی کنند. به اصطلاح با خرید زمان، به نظر می رسد دولت در تلاش است با بازی های کاغذی مجازی زمان بخرد تا افزایش دستمزدها را بر اساس قانون رتبه بندی به تعویق بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید