اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی محورهای فارس

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش اسلاری سیل در محورهای استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا راستیار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان گفت: روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شد است. 

راستیار افزود: محورهای شیراز -سعادت‌شهر، آباده – ایزدخواست، بوانات – هرات، ارسنجان – سعات‌شهر، جهرم – شیراز و محور آسپاس – سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محورهای استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است. 

وی ادامه داد: نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل نگهداری، روسازی شانه‌ها، شیب‌ها و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیک می‌کند.

راستیار خاطر نشان کرد: راه‌ها از جمله سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و بر اساس معیارهای بین المللی اعتباری که به امر نگهداری راه‌ها تعلق می‌گیرد معادل ۲ تا ۶ درصد ارزش روز راه‌ها است که این درصد بر حسب عمر مفید راه معین می‌شود. 

وی در پایان گفت: بنابراین با توجه به محدودیت‌های منابع باید با صرف هزینه کمتر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راههای موجود و بهسازی آن‌ها کرد که یکی از روش‌های نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید