اجرای ۸۰ میلیارد تومان پروژه برای استفاده از آب‌های خاکستری شاهین شهر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان اعلام کرد؛

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان از اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای استفاده از آب خاکستری این شهر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

محسن حیدری با اشاره به اجرای طرح های زیست محیطی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به منظور کاهش وابستگی این هلدینگ به آب شهری اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در این راستا در دستور کار قرار گرفته، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر است که دارای آن است. از سال گذشته حفاری و اجرا شد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از پروژه پالایشگاه شاهین شهر امکان پالایش و بازیابی 400 متر مکعب در ساعت وجود دارد. فاضلاب ارسالی از واحدهای بهره بردار در تصفیه خانه صنعتی تصفیه و بازیافت 330 متر مکعب در ساعت پساب تصفیه خانه های قدیمی و جدید اسمز معکوس تصفیه و بازیافت 900 متر مکعب در ساعت فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر و تصفیه 40 متر مکعب در ساعت فاضلاب بهداشتی و امکان استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز میسر می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان ظرفیت طراحی تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر را 900 مترمکعب در ساعت عنوان کرد و افزود: تولید این پروژه برای مصارف صنعتی است و با اعتباری بالغ بر آن بهره برداری می شود. 80 میلیارد تومان..

وی همچنین به پروژه اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب ورودی به پوند 9 با نصب سیستم جداسازی گلکسی اشاره کرد و گفت: این پروژه برای مدیریت آب ورودی به استخر تبخیر شماره 9 هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری تصریح کرد: آب ورودی به این دریاچه عمدتاً شامل آب های سطحی پالایشگاه، آب باران، فاضلاب ناشی از عبور سیستم تصفیه بیولوژیک در مواقعی که واحد مذکور دچار مشکل می شود و پس از اینکه کیفیت فاضلاب این حوضچه پایدار است. ، دوباره استفاده می شود.

وی میزان دبی ورودی به سامانه طراحی فوق الذکر را حداکثر 200 متر مکعب در ساعت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ورود آب باران به سامانه مذکور ممکن است باعث آلودگی نفتی شود. ، لازم است سیستم فوقانی به گونه ای طراحی شود که اولین بارندگی در 25 دقیقه اول بارندگی وارد سیستم فوقانی شده و سپس جریان آب باران از سیستم جدا شده و مستقیماً به حوضه تبخیر شماره 9 ارسال شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان وی با بیان اینکه ورودی به حوضچه های لجن کش نیز باید به عنوان ورودی سیستم جدید در نظر گرفته شود، افزود: بخش بیولوژیکی واحد تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان حدود 320 متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد که باید از آن استفاده شود. زمانی که با شوک های مختلف مواجه می شوند باید رزق و روزی این بخش کاهش یابد.

این مسئول تصریح کرد: در این صورت لازم است سیستم فوقانی به گونه ای نصب شود که بتواند حدود نیمی از این ظرفیت (170-160 متر مکعب در ساعت) را دریافت کند، پس از جداسازی ترکیبات هیدروکربنی، جریان حاصل به حوضچه برسد. شماره 9 برای ارسال.



آیا این خبر مفید بود؟