احترام به پیراهن تیم ملی هدف ماست


ساعت: 17:26
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911777

نشست خبری تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از جام جهانی 2022 قطر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خیرگری دانا; علیرضا بیرانوند و علیرضا جهانبخش دو بازیکن باتجربه تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از تمرین تیم ملی فوتبال ایران در کمپ الریان حضور یافتند و با اصحاب رسانه حاضر در این همایش گفتگو کردند.


بیرانوند: می خواهیم مردم ایران را خوشحال کنیم

دروازه بان باتجربه تیم ملی فوتبال کشورمان در این دیدار گفت: سه بار متوالی به مسابقات جهانی راه پیدا کردیم. ما در جام جهانی 2018 خیلی خوب بودیم و شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ داشتیم. این به ما در این جام جهانی کمک خواهد کرد. می دانیم که کار سخت است. با برنامه و بازی های دوستانه ای که داشتم به خصوص با اروگوئه و سنگال و بازی دیروز مقابل تونس، نشان دادیم که حرف های زیادی برای گفتن داریم و مطمئن باشید آمده ایم تاریخ سازی کنیم.

وی ادامه داد: جام جهانی یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای فوتبال است. می خواهیم در این جام جهانی تاریخ سازی کنیم و برای اولین بار به دور دوم جام جهانی برویم.

بیرانوند در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی زبان مبنی بر اینکه شرایط این روزهای ایران چگونه است و این اتفاقات چه تاثیری بر روند آماده سازی تیم ملی خواهد گذاشت و همچنین اینکه آیا بعد از زدن گل خوشحال هستید و آیا سرود ملی ایران پخش خواهد شد. خوانده یا نه؟ وی گفت: آقای جهانبخش کاپیتان تیم ملی است و حرف او حرف من است. ما به اینجا آمدیم و روی یکی از بزرگترین تورنمنت های فوتبال تمرکز کردیم. همه آرزوی حضور در اینجا را دارند و ما در اینجا تمرکز کرده ایم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. شادی گل یک موضوع شخصی است و باید دید بعد از گل چه اتفاقی می افتد. وقتی اینجا هستیم، می خواهیم مردم را خوشحال کنیم. تیم ملی برای ایران است. ما به همه چیز متعهد هستیم و می خواهیم همه را خوشحال کنیم و اول از گروه خود خارج شویم.


جهانبخش: می خواهیم به پیراهن تیم ملی ایران احترام بگذاریم

کاپیتان سوم تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشحالم که اینجا هستم. برای ما به عنوان تیم ملی ایران آمدن به جام جهانی همیشه کار بزرگی بوده و همیشه سعی کرده ایم با تمام تلاش خود به این مرحله برسیم. در دو فصل قبل شرایط خوبی داشتیم و در این فصل بازیکنان آماده هستند تا تورنمنت خوبی را رقم بزنند.

وی افزود: می خواهم از میزبانی قطر تشکر کنم. تا اینجا همه چیز خوب پیش می رود. بازی دوستانه ای که دیروز انجام دادیم می تواند به ما کمک کند. (ایران 2-0 مقابل تونس شکست خورد.) از طرفی کل تیم آماده است. زمان کمی تا شروع مسابقات جهانی داریم اما همه بازیکنان در تلاش هستند تا خوب آماده شوند و با قدرت وارد مسابقات شوند. امیدوارم این کیفیت و شرایط خوب تیمی را در بازی خود نشان دهیم و مردم کشورمان را خوشحال کنیم.

جهانبخش درباره سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس و اولین بازی تیم ملی ایران مقابل این تیم در جام جهانی گفت: در انگلیس تجربه زیادی کسب کردم. من ذهنیتی که در فوتبال انگلیس وجود دارد و بازیکنانی که با آنها بازی کرده ام را می شناسم. بازی مقابل انگلیس اتفاق مهمی است که برای من به عنوان بازیکن و برای تیم ملی در یک تورنمنت رخ می دهد. این بازی از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با دیگر بازی ها ندارد. در مقایسه با شناخت من از این تیم، ممکن است برای من متفاوت باشد. نحوه بازی تیم ملی انگلیس در این سال ها صحبت شده و من از نزدیک دیده ام و با مربیان مختلف درباره تیم انگلیس صحبت کرده ام. همه جا درباره انگلیس صحبت می شود و اینها چیزهایی هستند که از نظر روحی به من کمک می کنند. سعی کردم به تیم ملی و بازیکنان کمک کنم. برای من همه بازی ها یکسان است و سعی می کنم بهترین کار را انجام دهم.

جهانبخش در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی مبنی بر اینکه خیلی ها تیم ملی ایران و دیگر تیم های آسیایی را دست کم می گیرند و می گویند این تیم ها به دور دوم صعود نمی کنند. آیا این به او انگیزه می دهد؟ وی گفت: از سال 2012 به تیم ملی دعوت شدم و در این سال ها با تیم های مختلفی بازی کردم و فکر می کنم عملکرد تیم های آسیایی بهتر شده است. در سال 2018 شانس زیادی برای صعود به مرحله دوم داشتیم. در این سال ها پیشرفت فوتبال آسیا خوب است. بازیکنان آسیایی که در اروپا کار می کنند به تیم های ملی خود کمک می کنند و از طرفی فکر می کنم ذهنیتی که برای تیم های آسیایی وجود دارد انگیزه دهنده است و برای ما هم همین طور است. انگیزه ما بیشتر می شود و این کمک می کند فشار مضاعفی وارد کنیم و به امید خدا این بار به دور دوم برویم. امیدوارم تیم های آسیایی به دور دوم صعود کنند.

جهانبخش در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی زبان مبنی بر اینکه شرایط این روزهای ایران چگونه است و این اتفاقات چه تاثیری بر روند آماده سازی تیم ملی خواهد گذاشت و همچنین اینکه آیا بعد از زدن گل خوشحال هستید و آیا سرود ملی پخش خواهد شد. خوانده یا نه؟ وی گفت: فکر می کنم شما اهل رسانه انگلیسی هستید و اگر ایران و انگلیس در یک گروه نبودند این سوال مطرح نمی شد. باید بگویم تمرکز من و همه هم تیمی هایم این است که چون از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بودیم، حاضریم فقط به فوتبال فکر کنیم و تمام هدفمان احترام به پیراهن تیم ملی و همه چیز آن است. مخفف این است که ما تیم ملی را می سازیم.

وی افزود: چهار روز تا یکی از بزرگترین بازی های زندگیمان فاصله داریم و تمام تمرکز خود را روی این بازی گذاشته ایم تا مردم را خوشحال و سربلند کنیم. از خوشبختی بعد از گل پرسیدی که یک موضوع شخصی است. هر بازیکنی شادی متفاوتی دارد. تمام تمرکز ما این است که بازی را خوب انجام دهیم و تمام تلاش خود را برای مردم و شادی و سربلندی آنها انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید