احتمالا هفته آینده سوالات اعلام خواهد شد

لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی درباره موضوع استعلام های جمع آوری شده اما نامعلوم به ایلنا گفت: پیش بینی شخصی من این است که هفته آینده استعلامات اعلام و در صورت اعلام در دستور کار قرار گیرد. نه، عملکرد هیأت به چالش کشیده خواهد شد و قطعاً تذکرات جدی به هیئت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این استفساریه از تعامل با دولت جلوگیری شده است، گفت: فکر نمی کنم دولت نسبت به این رفتار چندان مثبت باشد. برخی از دوستان معتقدند عدم اعلام استفساریه ها به دولت کمک می کند، «اما دولت اگر از مجلس دفاع کرده باشد، این را باور نمی کند.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: من فکر می کنم مجلس قوی دولت قوی می سازد، مجلس قوی باید به وظایف خود عمل کند. یکی از حوزه هایی که مجلس قوی است، ورود دیوان محاسبات به این حوزه هاست، دیگری سؤال، تذکر و استفساریه. اینها ظرفیت هایی است که مجلس دارد و باید از این فرصت ها برای قدرتمندتر کردن وزرا، کابینه و دولت استفاده کند.

وی همچنین تصریح کرد: انجام وظایف مجلس برای تضعیف دولت نیست. من معتقدم برعکس است و به دولت قوت می بخشد و مردم را نیز امیدوار می کند. اگر به وظیفه خود عمل نکنیم مردم می گویند با هم موفق شدند. هم مجلس و هم دولت نیروهای مستقلی هستند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «اکنون شاهد گرانی در حوزه‌های مختلف خودرو، آرد، سبزی، مواد شوینده و … هستیم، آیا به نظر شما نیازی به سؤال یا سؤال از وزیر دیگری غیر از وزیر صمت وجود دارد؟» بله، وزرایی که درگیر تورم هستند و کارشان مربوط به معیشت مردم است باید به مجلس بیایند و توضیح دهند که چرا این اتفاق افتاده و چرا این تورم مردم ضروری است، کسانی که در مجلس هستند در دستور کار هستند. ،” او گفت.

سخنگوی مردم قزوین در پاسخ به اینکه «در چند ماه اخیر هیچ برنامه مدونی از سوی دولت اجرا نشده است»، گفت: قول دادند به زودی برنامه های اقتصادی خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به اینکه طرح هفت هزار صفحه ای ریاست جمهوری که قبل از انتخابات ارائه شد در چه وضعیتی است؟ دولت اعلام کرده است که سندی از فعالیت های خود تهیه کرده است که به زودی در مجلس اعلام خواهد شد تا بتوانیم آن را در مقدمات برنامه پنج ساله هفتم قرار دهیم. در واقع ما منتظریم این سند به دست ما برسد تا ببینیم دولت چه برنامه ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید