مسکو: اگر سنای آمریکا روسیه را “دولت حامی تروریسم” اعلام کند، احتمالا روابط ما با واشنگتن قطع خواهد شد.

مسکو: اگر سنای آمریکا روسیه را “دولت حامی تروریسم” اعلام کند، احتمالا روابط ما با واشنگتن قطع خواهد شد.

روز جدید الکساندر دارچف، رئیس دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه روسیه، شامگاه جمعه گفت: اگر سنای آمریکا طرح هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام به معنای عبور واشنگتن از نقطه بی بازگشت است. . درهیو ادامه داد که اگر سنای آمریکا چنین لایحه ای را تصویب کند، این اقدام «جدی ترین آسیب را به روابط دیپلماتیک دوجانبه تا حد کاهش و حتی قطع آن وارد می کند».

روسیه به آمریکا هشدار داده است که اگر روسیه به عنوان “دولت حامی تروریسم” شناخته شود، روابط دوجانبه به نقطه ای بی بازگشت خواهد رسید و احتمالاً این روابط به طور کامل قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر دارچف، رئیس دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه گفت: اگر سنای آمریکا طرح هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام به معنای آن است که واشنگتن از نقطه بی بازگشت عبور کرده است..

درهیو ادامه داد که اگر سنای آمریکا چنین لایحه ای را تصویب کند، این اقدام «جدی ترین آسیب را به روابط دیپلماتیک دوجانبه تا حد کاهش و حتی قطع آن وارد می کند».

وی افزود: به طرف آمریکایی اخطار داده شده است.

به گزارش ایرنا، مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده بود تا روسیه را به دلیل اقداماتش در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین که منجر به “کشتار مردان بی شماری” شد، مجازات کند. “زنان بی گناه”. مانند حامیان تروریسم.

پیش از این نیز طرح مشابهی در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود که انتظار می رود نانسی پلوسی رئیس مجلس از حامیان جدی چنین قانونی باشد. طبق قوانین ایالات متحده، وزارت امور خارجه این اختیار را دارد که کشوری را به عنوان حامی تروریسم معرفی و معرفی کند.

اما بلینکن تا کنون تمایل چندانی به آن اقدام نشان نداده است. برای هفته‌ها، فشار بر بلینکن و وزارت او برای شناسایی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم ادامه داشت. در واقع، بلینکن، ضمن مقاومت در برابر این تقاضای احساسی، در برابر تحریم متحدان واشنگتن که با روسیه تجارت می کنند مقاومت می کند و می تواند دیپلماسی باقی مانده بین آمریکا و روسیه را نابود کند.

در آن زمان، پارلمان لتونی (سایما) شامگاه پنجشنبه بیانیه ای را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد و روسیه را یک کشور حامی تروریسم اعلام کرد.

به گفته ایالات متحده، کشورهای حامی تروریسم کشورهایی هستند که به طور سیستماتیک از اقدامات تروریسم بین المللی حمایت می کنند یا در آن شرکت می کنند. کشورهای موجود در این فهرست مشمول تحریم های اقتصادی و سیاسی آمریکا هستند. در سال 2022، این فهرست شامل کشورهایی مانند کوبا، کره شمالی و سوریه است.

این در حالی است که خود آمریکا از گروه های تروریستی حمایت می کند و مقامات آن کشور به ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش در گذشته اعتراف کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید