واشنگتن آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را ندارد


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901530

سفیر روسیه می گوید آمریکا آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا او روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی درباره روابط کشورش با آمریکا گفت: واشنگتن آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را نداردبنابراین به احتمال زیاد سفیر جدید آمریکا در روسیه به زودی منصوب خواهد شد.

این دیپلمات روس در واشنگتن گفت: آمریکایی ها در سطح سیاسی معتقدند که قطع کامل روابط دیپلماتیک با مسکو نامناسب است و بر این باورند که لازم است نمایندگان خود در مسکو حضور داشته باشند. «در ضمن، اخیراً گزارش شد که احتمالاً به زودی سفیر جدید آمریکا در روسیه منصوب خواهد شد.

آناتولی آنتونوف همچنین گفت که واشنگتن تمام همکاری ها با مسکو را متوقف کرده است. سفیر روسیه در آمریکا در این زمینه تصریح کرد: آمریکا همکاری خود را با مسکو در هر زمینه ای متوقف کرده و بحثی درباره ثبات روابط با روسیه ندارد.

مسکو و واشنگتن هنوز به اوج تنش های مشابه بحران موشکی کوبا در اوایل دهه 1960 نرسیده اند.

او گفت: «اکنون هیچکس در واشنگتن درباره چگونگی ایجاد ثبات و توسعه روابط دوجانبه صحبت نمی کند. وی ادامه داد: در آمریکا، روسیه قطعاً موقعیت دشمن را پیدا کرده است و به عنوان یکی از آن هیولاهایی شناخته می شود که باید نابود شود و در حال حاضر همکاری در همه زمینه ها به حالت تعلیق درآمده است.

سفیر روسیه همچنین به روابط روسیه و آمریکا در اوج تنش مشابه بحران موشکی کوبا در 60 سال پیش اشاره کرد و گفت: مسکو و واشنگتن هنوز به اوج تنش مشابه آنچه در کوبا رخ داد، نرسیده اند. بحران موشکی در اوایل دهه 1960.

دیدگاهتان را بنویسید