واشنگتن تصمیمی برای توقف تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام ندارد

واشنگتن تصمیمی برای توقف تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام ندارد

روز جدید روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز – سه شنبه – در گزارشی نوشت که مقامات آمریکایی و اروپایی از احیای برجام پیش از انتخابات میان دوره ای در آمریکا ناامید شده اند.

علاوه بر این، گفته می‌شود که درخواست‌های تهران با تکرار برخی مواضع ضد ایرانی، مقامات آمریکایی و اروپایی را به تردید جدی درباره تمایل ایران برای دستیابی به توافق برانگیخته است.

به گزارش العربیه، در این گزارش همچنین آمده است که مقامات آمریکایی می گویند هیچ تصمیمی از سوی دولت آن کشور مبنی بر کنار گذاشتن تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام با ایران اتخاذ نشده است. اما یک برنامه فشرده در کنگره در ماه های منتهی به انتخابات میان دوره ای ایالات متحده زمان کمی برای توافق باقی نگذاشت.

هفته گذشته درخواست برخی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب هرگونه توافق در کنگره این کشور منتشر شد که نمونه ای از این مخالفت هاست.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دولت بایدن احتمالاً در مورد دستیابی به توافق با ایران در این شرایط محتاط خواهد بود، زیرا اگر توافقی با ایران به زودی انجام شود، این توافق به بررسی 30 روزه کنگره نیاز دارد که برای برگزاری انتخابات میان دوره ای در نوامبر بعید به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید