مسکو و واشنگتن باید به جنگ های دیپلماتیک پایان دهند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که روسیه و ایالات متحده باید به جنگ دیپلماتیک پایان دهند.

او در گفتگو با انجمن گفت که از جنگ دیپلماتیک متنفر است و گفت که برای ایالات متحده “غیرقابل تصور” است که کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو را ببندد و به دیپلمات های روسی دستور دهد تا ظرف 24 ساعت ایالات متحده را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، در ماه اوت، سفارت روسیه در آمریکا فهرستی از 24 دیپلمات را دریافت کرد که باید تا 3 سپتامبر آمریکا را ترک می کردند. علاوه بر این، مقامات آمریکایی ویزای معتبر شوهر و فرزندان دیپلمات های روسی را بدون هیچ توضیحی لغو کردند.

در 15 آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن 32 فرد و شرکت روسی تحریم شدند. واشنگتن همچنین اعلام کرده است که 10 دیپلمات روس را اخراج خواهد کرد.

در اواخر آوریل، سفارت ایالات متحده در روسیه اعلام کرد که از 12 مه تنها به تعداد محدودی از شهروندان آمریکایی خدمات کنسولی ارائه می دهد.

پیش از این، پس از تنش های دیپلماتیک در واشنگتن و مسکو، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواستار اخراج تعداد بیشتری از دیپلمات های روس شده بودند.

سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا 300 دیپلمات روسی را از ایالات متحده اخراج کند مگر اینکه ویزاهای بیشتری برای آمریکایی های شاغل در واشنگتن صادر شود.

پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که در ماه اوت سفارت آمریکا در مسکو را از بازداشت، استخدام یا استخدام کارمندان روسی یا خارجی منع کرده است و این دفتر مجبور به اخراج 182 کارمند و ده ها مجری شده است.

سناتورهای آمریکایی می گویند که اقدام مسکو به این معناست که تنها 100 دیپلمات آمریکایی در روسیه حضور دارند، در حالی که 400 دیپلمات روسی در ایالات متحده مستقر هستند.

رئیس جمهور روسیه اخیراً برخی از اقدامات ویژه اقتصادی علیه کشورهای تحریم کننده روسیه را تمدید کرد. در فرمان پوتین آمده است که این فرمان که در 6 آگوست 2014 صادر شد تا 31 دسامبر 2022 تمدید خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که رئیس جمهور روسیه در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه مقامات و شهروندان روسیه عاقلانه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید