کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را علیه پهپادهای ایرانی تصویب کرد


ساعت: 01:29
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854796

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه «توقف پهپادهای ایران» را تصویب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه «توقف پهپادهای ایران» را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه ای اعلام کرد که قطعنامه 6089 با عنوان توقف پهپادهای ایران را تایید کرده است.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: «تصویب این لایحه یک گام مهم رو به جلو در تضمین سازگاری قوانین آمریکا با تجاوزات منطقه‌ای ایران و مسئول دانستن آن برای اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن است».

در بیانیه مشترک منندز و جیم راش، یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا، آمده است که تروریسم منطقه ای ایران نه تنها امنیت شرکای خاورمیانه ما بلکه منافع امنیت ملی آمریکا را نیز تهدید می کند. پهپادها به سرعت به سلاح مورد علاقه ایران تبدیل شدند.

وی گفت: از زمانی که دولت بایدن مذاکرات را برای پیوستن مجدد به شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرد، ایران از حملات پهپادی علیه شرکای ما در خلیج فارس و اسرائیل و همچنین سربازان و دیپلمات های آمریکایی حمایت کرده است. این قانون هزینه های قابل توجهی را بر برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران و حامیان آن تحمیل خواهد کرد تا ایران دیگر نتواند این حملات را بدون مجازات انجام دهد. سنا باید این قانون مهم را به سرعت تصویب کند.

این اتهامات و تصویب قانون ضد ایرانی در کمیته روابط خارجی سنا پس از آن مطرح شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه و در عراق، افغانستان، سوریه و … ده ها غیرنظامی را کشتند و زخمی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید