سنای آمریکا کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840118

در نهایت، پس از بررسی های فراوان، سنای آمریکا بسته کمک مالی 40 میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد و آن را برای امضای بایدن به کاخ سفید فرستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، این بسته که با 86 رای موافق و 11 رای موافق تصویب شد شامل کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه است. بر اساس گزارش ها، این 11 رأی علیه حزب جمهوری خواه بوده است.

من از کنگره ایالات متحده می خواهم که چنین کمکی را تایید کند. زیرا نشان می دهد که مردم آمریکا در کنار مردم شجاع اوکراین ایستاده اند که از دموکراسی و آزادی دفاع می کنند. ما علاوه بر کمک به متحدان و شرکای خود، به ارائه کمک های امنیتی، اقتصادی، غذایی و بشردوستانه به اوکراین ادامه خواهیم داد.

در پاسخ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از کمک های جدید ایالات متحده استقبال کرد.

آندری ارماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: این بسته به ما کمک می کند روسیه را شکست دهیم و با اعتماد به نفس و استراتژی به سمت پیروزی حرکت خواهیم کرد.

این بسته شامل 6 میلیارد دلار کمک امنیتی از جمله آموزش، تجهیزات، تسلیحات و پشتیبانی و 9 میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین است. 5 میلیارد دلار برای حل ناامنی غذایی جهان هزینه می شود.

در میان ترس از سلاح های قدرتمندی که می تواند کشتی های جنگی روسیه را غرق کند و درگیری را تشدید کند، مقامات آمریکایی گفتند که کاخ سفید در حال بررسی ارائه موشک های ضد کشتی پیشرفته به نیروهای اوکراینی برای شکستن محاصره دریایی روسیه است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته جدید 100 میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین ارسال می کند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفت بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین که شامل سه رادار توپخانه و 18 هویتزر است، فورا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید