سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان سعودی موافقت کرد

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790535

سنای آمریکا روز سه شنبه طرح ممنوعیت فروش 280 موشک هوا به هوای پیشرفته به عربستان سعودی را رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سنای آمریکا طرح ممنوعیت فروش 280 موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد به عربستان سعودی را رد کرد و با فروش این تعداد به عربستان موافقت کرد.

در رای گیری دیروز سنا، 62 سناتور به قرارداد فروش موشک به عربستان سعودی رای مثبت دادند که شامل 280 موشک میان برد پیشرفته AIM-120C-7 / C-8 و 596 سایت پرتاب LAU-128 و 25 سناتور می شود. با این توافق که توسط وزارت خارجه آمریکا تایید شد مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در 19 نوامبر، سه تن از اعضای مجلس سنا اعلام کردند که گروهی از سناتورها مخالف اولین قرارداد بزرگ تسلیحاتی با عربستان در دوران ریاست جمهوری بایدن، به دلیل تداوم حملات عربستان به یمن هستند.

کاخ سفید به شدت با تصمیم سنا برای جلوگیری از توافق پیشنهادی برای فروش موشک های هوا به هوای کوتاه برد به عربستان سعودی مخالفت کرده است.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که «به شدت با قطعنامه سنا مبنی بر ممنوعیت فروش 280 موشک هوا به هوای میان برد به عربستان سعودی مخالف است».

سنای آمریکا با فروش 280 موشک 650 میلیون دلاری به عربستان سعودی موافقت کرده است، در حالی که ده ها گروه بین المللی حقوق بشر از اعضای کنگره خواسته اند با فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت کنند.

چهل و شش سازمان بین المللی حقوق بشر از اعضای کنگره خواسته اند تا با فروش 650 میلیون دلاری تسلیحات توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در عربستان سعودی مخالفت کنند.

این سازمان ها همچنان تاکید کردند که این توافق به معنای رهایی عربستان سعودی از مجازات و حمایت از جنایات این کشور در یمن است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید