احتمال دیدار اردوغان و اسد وجود دارد


ساعت: 17:12
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920853

وزیر دفاع ترکیه گفت: پس از مذاکرات مقامات اطلاعاتی و دفاعی ترکیه و سوریه، احتمال دیدار روسای جمهور دو کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، گفت که احتمال دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری‌اش در صورت تحقق شرایط وجود دارد.

به گزارش راشا تودی، وزیر دفاع ترکیه گفت: پس از تحولات مثبتی که از طریق گفت وگو بین وزرا و روسای اطلاعات ترکیه و سوریه ایجاد شد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری نشستی بین رهبران سیاسی کشور وجود دارد. دو کشور.” .

رسانه های ترکیه پیشتر به نقل از اردوغان گفته بودند که ترکیه به دنبال مکانیزمی برای برقراری روابط سه جانبه با روسیه و سوریه است. در همین راستا، وزرای دفاع ترکیه، روسیه و سوریه روز چهارشنبه نشستی سه جانبه با حضور روسای سرویس های اطلاعاتی سه کشور در مسکو برگزار کردند.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، در این نشست موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم، بررسی اوضاع سوریه و منطقه و برقراری صلح و ثبات مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان در ماه های اخیر به دنبال احیای روابط با سوریه و دیدار با بشار اسد بوده است. در همین حال، در اواسط دسامبر سال جاری، اورهان میرا اوغلو، یکی از اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، اعلام کرد که دمشق درخواست آنکارا برای تشکیل جلسه بین روسای جمهور ترکیه و سوریه را رد کرده است. وی خاطرنشان کرد: سوریه قصد دارد این نشست را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است در ژوئن 2023 برگزار شود، موکول کند.

دیدگاهتان را بنویسید