پیشنهاد اردوغان برای دیدار سه جانبه با پوتین و بشار اسد


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918084

رئیس جمهور ترکیه گفت که پیشنهاد دیدار سه جانبه با همتای روسی و سوری خود را داده است و پوتین از این پیشنهاد استقبال کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از الجزیره؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه، روسیه و سوریه باید گامی مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​پیشبرد روند سیاسی در سوریه بردارند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه در هنگام بازگشت از ترکمنستان در سخنرانی خود در هواپیما گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده است که ترکیه، روسیه و سوریه گام های مشترکی در مبارزه با تروریسم بردارند. برای رسیدن به این هدف، نشست سه جانبه بین سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار خواهد شد. اردوغان همچنین افزود که پوتین به پیشنهاد وی واکنش مثبت نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه «پس از اتمام مذاکرات اطلاع رسانی امکان دیدار روسای جمهور وجود دارد»، خاطرنشان کرد: ممکن است در یک نشست سه جانبه با یکدیگر دیدار کنیم.

اردوغان تاکید کرد: اقداماتی که برای نزدیک شدن به سوریه انجام خواهیم داد مثبت و در راستای منافع ملی ما خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در عین حال گفت: توافق سوچی و روند مذاکرات آستانه تاکید دارد که فاصله 30 کیلومتری از مرز جنوبی ترکیه کریدور امنیتی ما محسوب می شود.

اردوغان تصریح کرد: نیروهای ائتلاف بین المللی در سوریه حضور دارند و برای حفظ امنیت خود در منطقه ای که این نیروها حضور دارند اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید