دیدار سه جانبه رئیسی، پوتین و اردوغان در تهران

دیدار سه جانبه رئیسی، پوتین و اردوغان در تهران

روز جدید رئیس جمهور روسیه در این دیدار سه جانبه با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شرکت خواهد کرد.

سخنگوی کرملین جزئیات سفر آتی رئیس جمهور روسیه به ایران برای شرکت در نشست سه جانبه با همتای ایرانی و ترکیه ای خود را اعلام کرد.

به این ترتیب ولادیمیر پوتین بلافاصله پس از پایان سفر جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی که به برنامه هسته ای ایران اختصاص دارد، راهی تهران می شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه گفت که رئیس جمهور روسیه سه شنبه آینده، 19 جولای (28 ژوئیه) برای شرکت در نشست سه جانبه با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود در چارچوب مذاکرات آستانه در مورد راه حل دیپلماتیک مسائل سوریه به تهران سفر می کند. .

پوتین در نشست سه جانبه با سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تهران شرکت خواهد کرد و دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

پیش از این رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران از سفر رئیس جمهور روسیه به ایران در هفته آینده خبر داده بود.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین تایید کرد که رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تهران دیداری دوجانبه خواهد داشت که تمرکز آن خارج از موضوع سوریه خواهد بود.

لازم به ذکر است چندی پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس سران خزر در عشق آباد با رئیس جمهور ایران دیدار کرد. دیدار قبلی روسای جمهور ایران و روسیه 19 ژانویه در کرملین برگزار شد. در این نشست پیشرفت در اجرای توافقنامه برنامه هسته ای ایران، وضعیت افغانستان و مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نگران بودن صهیونیست ها از گسترش روابط تهران و مسکو بسیار نگران هستند

سایت عبری «ماکو» امروز از نگرانی جدی دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از نزدیک شدن روابط روسیه و جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر و پس از آغاز جنگ اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش این وبسایت، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر فروش تسلیحات نظامی ایران به روسیه از جمله پهپاد، موشک های ضد زره و راکت انداز، این نگرانی افزایش یافته است.

سایت ماکو همچنین می نویسد که نگرانی مقامات اسرائیلی در شرایطی است که رسانه های غربی اخیرا مدعی شده اند که ایران از طریق دریا و هوا از طریق کشور ثالث در اختیار ارتش روسیه قرار داده و چندین هواپیمای ایرانی نیز در مسکو به زمین نشسته اند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گفته اند که توسعه روابط تهران و مسکو، روسیه را به حمایت از ایران در سوریه سوق می دهد که تأثیر منفی بر عملیات اسرائیل در سوریه دارد.

لازم به ذکر است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که ایران به زودی صدها پهپاد با قابلیت حمل تسلیحات را به روسیه عرضه خواهد کرد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: اطلاعات ما نشان می دهد که دولت ایران در حال آماده شدن برای تحویل چند صد هواپیمای بدون سرنشین از جمله پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح به روسیه در مدت زمان بسیار کوتاه است.

دیدگاهتان را بنویسید