اردوغان و پوتین در تهران دیداری دوجانبه خواهند داشت


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883957

دفتر ریاست جمهوری ترکیه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در جریان سفر خود به ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان قصد دارد در نشست کمیته عالی روابط ایران و ترکیه و هفتمین اجلاس سران در ابتکار در روزهای 18 تا 19 جولای (دوشنبه) شرکت کند. 27 – سه شنبه 7 تیر) آستانه به ایران سفر می کند.

این بیانیه می افزاید: هفتمین نشست کمیته عالی ایران و ترکیه در 19 ژوئیه (28 تیر) برگزار می شود و اقداماتی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه مورد توافق قرار خواهد گرفت. در این اجلاس مسائل منطقه ای و جهانی در کنار مسائل دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: اردوغان در همان روز در هفتمین اجلاس ابتکار آستانه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه شرکت خواهد کرد. در این نشست، کشورها درباره اوضاع سوریه، مبارزه با سازمان های تروریستی که امنیت منطقه را تهدید می کنند مانند حزب کارگران کردستان و داعش گفت وگوهای سیاسی خواهند داشت.

به گزارش دفتر رئیس جمهور ترکیه، اردوغان در حال برنامه ریزی برای دیدار دوجانبه با پوتین در حاشیه سفر خود به ایران است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته سفیر ایران در آنکارا از برگزاری دو نشست مهم «کمیته عالی روابط ایران و ترکیه» و هفتمین «اجلاس ابتکار آستانه» در تهران خبر داد.

محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در صفحه توئیتر خود نوشت: در بحبوحه رویدادهای حساس منطقه‌ای و بین‌المللی، تهران میزبان دو نشست مهم در یک روز خواهد بود، هفتمین نشست کمیسیون عالی روابط ایران و ترکیه» و «هفتمین نشست سران ابتکار آستانه» که هر دو اجلاس پس از چند سال وقفه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: تنوع و حجم تردد دیپلماتیک تهران قابل توجه است.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت و گو با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص روابط سیاسی و کنسولی دو کشور و سفر رسمی دوجانبه اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران گفتگو کرد.

رئیس جمهور ترکیه عصر امروز دوشنبه به دعوت رسمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید