نشست 1+4 بدون حضور آمریکا ایران/ اولیانوف: این دیدار برای مقایسه متون بود/ با رابرت مالی هم دیداری دوجانبه داشتم.

نشست 1+4 بدون حضور آمریکا ایران/ اولیانوف: این دیدار برای مقایسه متون بود/ با رابرت مالی هم دیداری دوجانبه داشتم.

روز جدید نماینده روسیه در مذاکرات گفت: نمایندگان کشورهای عضو برجام بدون حضور ایران با نماینده آمریکا برای بررسی متون دیدار کردند. اولیانوف نوشت: «تقریبا یک جلسه کوتاه بود. برای جلوگیری از هرگونه ابهام در این زمینه باید تاکید کنم که در بسیاری از مواقع اعضای برجام از جمله ایران بدون حضور آمریکا با یکدیگر دیدار می کنند. وی همچنین در توئیتی از دیدار جداگانه ای با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد و نوشت: مذاکرات دوجانبه ما بر اساس یک هدف واحد (احیای برجام) و بسیار عمل گرایانه است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، از برگزاری نشست 1+5 با آمریکا به استثنای ایران برای مقایسه متون خبر داد.

اولیانوف صبح روز سه شنبه در توییتی نوشت: «تقریبا یک جلسه کوتاه بود. برای جلوگیری از هرگونه ابهام در این زمینه باید تاکید کنم که در بسیاری از مواقع اعضای برجام از جمله ایران بدون حضور آمریکا با یکدیگر دیدار می کنند.

وی همچنین در توئیتی از دیدار جداگانه ای با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد و نوشت: مذاکرات دوجانبه ما بر اساس یک هدف واحد (احیای برجام) و بسیار عمل گرایانه است.

پیش از این روز دوشنبه، هشت روز پس از آغاز هشتمین دور مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، رایزنی هایی در قالب ها و سطوح مختلف با حضور هیات های ایرانی و گروه 1+5 و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برگزار شد.

در همین راستا، علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، با میخائیل اولیانوف، نماینده و مذاکره کننده روسیه در وین دیداری دوجانبه داشت.

انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، دیروز (یکشنبه) پس از رایزنی در هشتمین دور مذاکرات در وین هتل کوبورگ وین دیدار کردند. همچنین رایزنی های تخصصی در قالب های دوجانبه و چند جانبه انجام شد.

وین، پایتخت اتریش نیز میزبان 14 روز مذاکرات در دور هفتم مذاکرات بود. مذاکراتی که از هازارد هشتم و هازارد دوازدهم برای رایزنی با کشورهای اروپایی درباره دو پیشنهاد ایران آغاز شده بود، برای چند روز متوقف شد و در هازارد هجدهم از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات از 16 آذرماه آغاز شد و روز جمعه 26 آذر با برگزاری نشست نهایی کمیته مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصمیم گیری برای بازگشت هیئت ها به پایتخت ها و بازگشت به زودی به وین به پایان رسید. ماه ادامه یافت و پس از سه روز وقفه در شب سال نو در روز دوشنبه 4 ژانویه از سر گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید