واکنش کیهان به انتشار عکسی از دیدار دو نفره اولیانوف و رابرت مالی

واکنش کیهان به انتشار عکسی از دیدار دو نفره اولیانوف و رابرت مالی

روز جدید اخیراً انتشار عکسی از دیدار اولیانوف، نماینده روسیه در وین با رابرت مالی (نماینده ویژه آمریکا در ایران) بهانه ای شد تا رسانه های رانتی غربی برای انجام عملیات روانی دیگر آماده شوند.

این رسانه ها می گویند چرا مستقیم با آمریکا مذاکره نمی کنند و به آمریکا اجازه تجارت نمی دهند؟ یا بر اساس متنی که اولیانوف در فارین پالیسی منتشر کرده و رد و تصحیح شده است، ادعا می کنند که ایران از مواضع خود عقب نشینی می کند و روسیه و چین به جای ایران تصمیم می گیرند و …

رابرت مالی اخیرا گفت: «ما حاضر نیستیم توافقی بدتر از برجام را بپذیریم زیرا ایران برنامه هسته ای خود را توسعه داده است. این کلمه کجای عقب نشینی ایران را نشان می دهد؟ برعکس، به افزایش فشار ایران اشاره می کند.

ثانیاً، درست زمانی که تروئیکای اروپایی یا نماینده آمریکا با هم دیدار می کنند، نمایندگان روسیه و چین می توانند مذاکرات مشابهی داشته باشند، اما عجیب است که رسانه ها از هماهنگی تروئیکای اروپایی و آمریکایی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران هیجان زده هستند، اما روسیه نماینده ملاقات می کند. آنها از طرف آمریکایی به عنوان بهانه ای برای گره گشایی استفاده می کنند.

ثالثاً ایران دو سال قبل از برجام به اندازه کافی با مقامات آمریکایی گفت وگو کرد و نتیجه آن کلاهی بود که آمریکا بر سر دولت وقت ایران گذاشت و توانست در عرض دو سال – با وجود خروج از توافق – دولت وقت ایران را سرنگون کند. او را وادار کنید که به کار خود ادامه دهد!

لازم به ذکر است که با جدی شدن قراردادهای 25 ساله و 20 ساله با چین و روسیه، تحرکات طیف غرب از جانب آمریکا و غرب شدت گرفت. برخی از این اتفاقات به دلیل سفر مهمی است که رئیس جمهور تا چند هفته دیگر به دعوت همتای روس خود به مسکو خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید