وزارت خارجه آمریکا: انتشار اطلاعات در مورد پرونده رابرت مالی توصیه نمی شود

وزارت خارجه آمریکا: انتشار اطلاعات در مورد پرونده رابرت مالی توصیه نمی شود

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنان از انتشار اطلاعات درباره پرونده رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به دلیل تحقیقات در مرخصی اجباری بدون حقوق به سر می برد، خودداری کرد، اما گفت که ارائه اطلاعات صلاح نیست. در مورد این پرونده

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست با خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از نامه وزارت خارجه آمریکا درباره رابرت. مالی و اینکه آیا تحقیقات تمام شده است یا خیر؟ گفت: در این نامه نکاتی را روشن کرده ایم. که در برخی موارد امکان اطلاع رسانی وجود داشته و به دنبال تعامل و گفت و گو با آنها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: در حوزه های خاصی ارائه اطلاعات به کنگره بر اساس رویه تعیین شده قوه مجریه که مورد تایید و حمایت روند قضایی و دیوان عالی کشور قرار گرفته است، مناسب نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره درخواست رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای ملاقات محرمانه توجیهی با آبرام پیلی معاون رابرت مالی و برت مک گورک نماینده ویژه بایدن در امور خاورمیانه گفت: همانطور که می دانید ما به اعضای کنگره اطلاع داده ایم. چندین بار. ما یک جلسه توجیهی برای همه اعضای سنا برگزار کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد، اما همانطور که در نامه گفتیم، آماده و مشتاق هستیم تا با آنها در این مورد تعامل کنیم.

پیش از این، وب سایت واشنگتن فری بیکن در گزارشی روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که به هیچ سؤالی در مورد این موضوع یا جزئیات این موضوع پاسخ نخواهد داد. اتهامات علیه مالی توضیح نخواهد داد.

بر اساس نسخه ای از مکاتبات به دست آمده توسط واشنگتن فری بیکن، وزارت امور خارجه به مک کال اطلاع داد: «وزارت امور خارجه قادر به ارائه اسناد یا اطلاعات اضافی در مورد مجوز امنیتی پرسنل نیست. »

این رسانه محافظه کار آمریکایی نوشت که دولت بایدن با اطلاعات طبقه بندی شده تلاش کرد سوء استفاده های مالی را پنهان کند.

فری بیکن ادامه داد: وزارت امور خارجه به جای پاسخ به سوالات مک کال، او را به کتاب راهنمای وزارت خارجه ارجاع داد. این راهنما توضیح می دهد که چگونه کارکنان باید با اطلاعات محرمانه برخورد کنند.

مک کال در بیانیه ای به Free Beacon گفت که امتناع وزارت امور خارجه از پاسخ به سوالات اساسی و ارائه اطلاعات به کنگره کاملا غیرقابل قبول است. هیچ چیز جدی تر از اتهامات علیه رابرت مالی نیست.

پس از مدت ها سکوت در مورد رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در 8 جولای سال جاری (29 ژوئن) اعلام کرد: راب مالی در مرخصی است و آبرام پالی (پیلی) ) جانشین موقت او در امور ایران است. ایفای نقش می کند و فعالیت های وزارت خارجه آمریکا را در این زمینه هدایت می کند.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در دیدار با خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا رابرت مالی همچنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است؟ وی گفت: من نظری در مورد وضعیت مالی ندارم، اما مالی همچنان نماینده ویژه ایران است.

پس از اظهار نظر متیو میلر، خبرنگاران از وی در مورد وضعیت رابرت مالی پرسیدند و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نهایت وضعیت رابرت مالی، نماینده ویژه این کشور در امور ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم را به خبرنگاران گفت. در مرخصی است و آبرام پالی (پیلی) به عنوان معاون موقت او در امور ایران و هدایت فعالیت های وزارت خارجه آمریکا در این زمینه را بر عهده دارد.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هیچ توضیحی درباره دلیل و ماهیت مرخصی رابرت مالی ارائه نکرد، اما در عین حال تایید کرد که در حال حاضر آبرام پالی، معاون رابرت مالی، معاون موقت وی است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در 10 ژوئیه، خواستار تحقیق در مورد محرمانه بودن وزارت امور خارجه دولت جو بایدن در مورد تعلیق مجوز و دسترسی برای امنیت رابرت شد. مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود اعلام کرد که نسبت به رفتار رابرت مالی و احتمال گمراه کردن اعضای کنگره و افکار عمومی آمریکا توسط وزارت امور خارجه نگرانی جدی دارد. وی خواستار توضیح بیشتر در این زمینه تا 29 تیرماه شد.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد که در پی بررسی امنیتی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر احتمال ذخیره سازی نامناسب محتوای محرمانه از مالی، دسترسی امنیتی این مقام آمریکایی از ابتدای سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآمده و بدون پرداخت هزینه است. ترک.ادامه دارد

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی ادامه داد: پس از آغاز تحقیقات امنیتی وزارت خارجه آمریکا از رابرت مالی، وی مدتی در سمت خود مشغول به کار شد اما اجازه دسترسی به اطلاعات محرمانه را نداشت.

CNN نوشت که هنوز مشخص نیست که چه چیزی منجر به تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی شده است. اقدام برای تعلیق دسترسی امنیتی رابرت مالی به طور گسترده در وزارت امور خارجه یا در دولت بایدن منتشر نشد، زیرا وزارت امور خارجه او را در سمت خود نگه داشت و هیچ اظهارنظری در مورد جایگزینی او نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید