دیدار محرمانه رابرت مالی با اعضای کنگره درباره مذاکرات ایران

بر اساس این گزارش، قرار است دیدار رابرت مالی با قانونگذاران کنگره در 14 سپتامبر (16 شهریور) برگزار شود.

همزمان 50 نماینده کنگره آمریکا از جمله 34 نماینده حزب دموکرات و 16 نماینده حزب جمهوری خواه در نامه ای مشترک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از مفاد توافق هسته ای برای احتمالی اعلام کردند. اقدام متقابل با ایران

در این نامه از دولت آمریکا خواسته شده است تا متن کامل هر پیشنهاد پیشنهادی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با کنگره را ارائه کند.

همزمان، گروهی 6 نفره از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، از وی خواستند که پرونده را با ادعاهای دروغین حمایت از ایران بسته نکند.

«کلودیا تنی» (کلودیا تنی)، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به گروسی چنین درخواستی را مطرح کرد و متن مذکور را برای امضای 5 نماینده دیگر ارسال کرد.

در این نامه آمده است: جو بایدن در عجله و بی مسئولیتی خود برای بازگشت به توافق شکست خورده هسته ای ایران، می خواهد امنیت ملی ما و اعتبار کل معماری عدم اشاعه هسته ای را به خطر بیندازد!

لازم به ذکر است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا می کند که در چندین نقطه در ایران «مواد هسته ای اعلام نشده» پیدا کرده است، ادعایی کذب که همواره از سوی جمهوری اسلامی رد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید