احتمال قرار گرفتن استقلال و پرسپولیس در دسته 3

کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر محرومیت استقلال و پرسپولیس، کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران را نیز تعلیق کرد.

مصطفوی ابتدا اعلام کرد که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم نشده و این محرومیت فقط برای کمیته است. امسال مشخص نیست که اعضای کمیته چه کسانی هستند، زیرا AFC آنها را تعیین می کند. هشدار می دهم اگر شرایط مثل پارسال باشد، پرسپولیس، استقلال، گل گهر، تراکتورسازی و باشگاه های بزرگ دوباره محروم می شوند.

رئیس سابق هیئت استیناف مجوزهای حرفه ای تاکید کرد: به جای فشار به هیات های اصلی و تجدیدنظر، باشگاه ها را برای رفع مشکلات تحت فشار قرار دهید. حالا می گویند ما این و آن را می خواهیم! این خیلی است! وضعیت مالکیت باشگاه های بزرگ مشخص نشده است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: در همین بورس یعنی استقلال و پرسپولیس مشکلاتی وجود دارد. باید از کاردان استفاده کنند. این چیزی نیست که بتوانیم انجام دهیم و بگوییم، لطفا در آسیا شرکت کنید. این دست کنفدراسیون آسیا و مدیران باشگاه است. امیدوارم با حضور مهدی تاج که او هم در AFC حضور دارد، تسهیلاتی ایجاد شود. این تسهیلات ما را از رعایت قوانین صدور مجوز باز نمی دارد. به مدیران باشگاه و سهام فشار بیاورید و از آنها بپرسید که چه کرده اند.

وی به نقل از رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شد مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران کمیته صدور مجوز حرفه ای را به دروغگویی متهم کرده است: «آیا تاج این را گفته است؟» این را به من نگفتند. ممکن است ما دروغ گفته باشیم، اما این برای این بود که کار را برای این دو باشگاه و هوادارانشان راحت کنیم.

مصطفوی ادامه داد: همه کشورها تلاش می کنند راه را برای ورود باشگاه های خود باز کنند اما این راه نبود. هزاران «کوره» وجود داشت. از بدهی و نحوه فروش بلیت تا نحوه بازاریابی آن بود. هیچ فشاری روی ما نبود.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست اعضای هیات پروانه حرفه ای چه کسانی هستند، گفت: ممکن است من نباشم. من نمی خواهم باشم زیرا یکی می رود جایی که رونق دارد، نه جایی که همه چیز خراب است. اینجا همه چیز خراب است – از صندلی اجرایی تا صندلی تماشاگر.

رئیس سابق هیات تجدید نظر صدور مجوزهای حرفه ای در پاسخ به این سوال که «آیا در صورت ادامه این مشکلات امکان سقوط استقلال و پرسپولیس به دسته دوم و سوم وجود دارد؟» گفت: احتمال سقوط به دسته دوم و دوم وجود دارد و لیگ های سوم ما سالهاست با هم دوست هستیم. فوتبال ایران با این باشگاه‌ها دوست شد، اما آنها متوجه نشدند، زیرا مرد مناسبی برای مکان مناسب نداشتند. رانت در این امر دخیل بود. باید روی مدیران باشگاه ها و هیئت مدیره فشار وارد شود که به مردم آمار بدهند که از روز محرومیت تا الان چه کار کرده اند. همه چیز مثل قراردادها به هم ریخته است.

مصطفوی با بیان اینکه تحریم آسیا یک سال است که وجود دارد، تاکید کرد: با بررسی عوامل قراردادها و عواملی که باعث صدور مجوز می شود، مشکل حل می شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پایان درباره شرایط تیم ملی و بازگشت کارلوس کی روش گفت: شاید با کی روش موافق نباشم اما روش و سیستم کاری او تغییر کرده است. چگونه او دموکرات شد و دیکتاتوری خود را از دست داد؟ شاید چون در مصر و کلمبیا جواب نداد. چگونه دفعه قبل ما را به جام جهانی رساند و امروز فدراسیون فوتبال را به جام جهانی رساند. در مسابقات تدارکاتی تیم ملی را به خوبی دیدم. فدراسیون سخت کار می کند. امیدوارم نتیجه بدهد و تیم به مرحله دوم جام جهانی برود.

دیدگاهتان را بنویسید