احتمال قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر جهان/ بی احترامی نقطه تاریک فوتبال ایران محسوب می شود


ساعت: 13:07
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885891

مربیان خارجی نیز به مرور زمان رویه خود را تغییر می دهند

دبیر فدراسیون فوتبال با اشاره به رفتار و گفتار مربیان فوتبال گفت: متاسفانه بی احترامی نقطه تاریک فوتبال ایران است و باید شاهد الگوی جدیدی از رفتار فوتبالی از سوی مربیان باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کامرانی فر در جلسه دوره مربیگری آ که ویژه بازیکنان سابق تیم ملی و جمعی از مربیان نخبه کشور است، گفت: سال هاست در حاشیه زمین بودم و صحنه هایی را دیده ام که باید به آنها اشاره و برجسته کنم. شما به عنوان یک مربی یا سرمربی در درون تیم ها مسئولیت دارید و ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که یا به دنبال صعود به لیگ بالاتر باشید یا به دنبال کسب سهمیه در آسیا باشید.

وی ادامه داد: در چنین فضا و شرایطی در 5 دقیقه آخر داور می تواند تصمیمی بگیرد که شما به عنوان مربی آن را درست نمی دانید، متاسفانه برخی از مربیان نمی توانند زمان را مدیریت کنند و این فرصت را از دست بدهند، در عوض تنش و عصبانیت را بروز می دهند. خود شما هستند تمرکز یک مربی بسیار مهم است و در چنین شرایطی تیم باید در کنار هم باشد و این برای کار آینده شما بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در لیگ ما صحبت هایی انجام می شود یا رفتاری می بینیم که خوب نیست. آینده فوتبال در دستان شماست و به دلیل تفاوتی که نسبت به یکدیگر داریم باید به این موضوع توجه شود. در مقابل هم موضع نگیرید، برخی رفتارها مربوط به شخص خاصی نیست و همه فوتبال را در بر می گیرد و ما و شما باید از فوتبال محافظت کنیم. چرا علیه هم صحبت می کنید و اجازه می دهید فضای نامناسبی ایجاد شود، این نقطه تاریک فوتبال ایران است.

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: با الگوی جدیدی در فعالیت خود بیایید. در گذشته برخی از مربیان کارهای اشتباهی انجام داده اند که عواقب آن را هنوز در فوتبال ایران می بینیم. مربیان خارجی در ابتدای ورود خیلی واضح و فنی صحبت می کنند اما بعد از 6 ماه مثل ما می شوند و رویه خود را تغییر می دهند و تاکید می کنند که باید از روش و مدل جدیدی استفاده کنیم.

کامرانی فر به مقوله ارتقای دانش مربیان فوتبال نیز اشاره کرد و افزود: در بحث مربیان و بزرگان ما دیده شد که تعداد کمی از آنها به روز می شوند و از دانش فنی جدید استفاده می کنند، فقط بستگی به مربیگری و درجه دارد که دان نگران نباشید، به مدل های مختلف مربیگری نگاه کنید و دانش خود را به روز کنید. با رفتارهای غیر فوتبالی و ورزشی مقابله کنید، در چند سال اخیر این حرکت خوب شروع شده است اما هنوز شاهد برخی رفتارهای موجود هستیم.

وی تاکید کرد: در فوتبال ساحلی و فوتسال دوم و سوم جهان شدیم، آیا نمی توانیم در بین 4 تیم برتر جهان در فوتبال باشیم؟ من معتقدم با توجه به استعداد و پتانسیلی که داریم و اگر درست کار کنیم این امکان وجود دارد اما مشکل این است که نتوانستیم در مسیر درست حرکت کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.



دیدگاهتان را بنویسید