احتمال پیروزی ایران در پرونده مارک ویلموتس چند درصد است؟

احتمال پیروزی ایران در پرونده مارک ویلموتس چند درصد است؟

واسوک احمدی در بخش خبر سیما گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می کنم، اعلام می کنم که رای نیامده است. تمام صحبت هایی که تا چند روز گذشته و متأسفانه امروز از سوی فردی که حداقل دارای تحصیلات حقوقی بوده و سال ها مسئولیت قانونی در فدراسیون فوتبال ایران داشته است، مطرح می شود، تنها حدس و گمان است و هیچ مبنایی ندارد. متأسفانه ایشان (فغانپور) حتی اطلاعات رای فیفا که توسط کدام کمیته صادر شده اشتباه بوده و کمیته انضباطی فیفا تصمیمی نگرفته است.

وثوق احمدی که پیش از این عضو کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس بود و در مقطعی رئیس کمیته موقعیت شد، در رابطه با ادعای صفی الله فگانپور که مدعی شده حکم پرونده مارک ویلموتس بین 10 تا 10 یورو بوده است. 12 میلیون با دیر کرد، گفت: رقم 10 میلیون یورو یا 12 میلیون دلار یا یورو که ذکر شد اشتباه است و هرگز چنین اعدادی وجود ندارد. حتی اگر رقم 6 میلیون یورو را هم در نظر بگیریم، خسارت و تاخیر 5 درصدی حتی برای سه سال به یک میلیون نمی رسد و متاسفانه هیچ یک از این مطالب صحت ندارد. حقیقت این است که من نمی دانم و شاید برخی از دوستان سعی کنند خودشان این کار را انجام دهند، مطرح کنند یا صحبتی داشته باشند. حتی ایشان (فغان پور) گفتند روزبه وطوق احمدی مسئول این پرونده است اما واقعیت این است که تیم حقوقی بزرگی در این پرونده وجود داشت و من به صراحت می گویم که آقای فغان پور در این پرونده نقشی نداشت و تمام تلاش ها انجام شد. توسط تیم دیگری شاید آنها به دنبال این هستند که اگر این تلاش ها موفقیت آمیز باشد، می توانند از طرف خود ادعای موفقیت کنند.

وکیل اتحادیه فوتبال انگلیس در پرونده مارک ویلموتس در پایان در پاسخ به این سوال که چند درصد ایران شانس برنده شدن در این پرونده را دارد؟ وی گفت: واقعیت این است که هیچ چیز قطعی نیست و طبق آمار اعلام شده از سوی فیفا 85 درصد پرونده های ارجاع شده از سوی فیفا به دادگاه داوری ورزش (CAS) تایید شده و 15 درصد احتمال موفقیت وجود دارد. اما با توجه به روندی که در جلسه ای در این مورد وجود داشت، جلسه اول بیش از 10 ساعت و جلسه دوم بیش از 6 ساعت به طول انجامید و بیش از هزار سند و مدرک در این پرونده ارائه شد و دو نفر ارشد کارشناسان حقوق ورزش سوئیس و یک استاد متخصص دانشگاه در جلسه حضور داشتند و به نفع ایران صحبت کردند و این نویدبخش موفقیت است. اما اینکه چه تعریفی از موفقیت و غرامت اعطا شده در پرونده خواهد داشت یا چقدر از آن کاسته می شود، تا زمانی که حکم صادر نشود، هیچکس نمی تواند بگوید بر چه اساسی است.

دیدگاهتان را بنویسید