احداث جاده کمربندی دوم زاهدان


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915329

اسماعیل حسین زهی گفت: عملیات احداث کمربندی دوم کمربندی زاهدان – بم ادامه دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال کمربندی زاهدان به طور کامل تقسیم و به بزرگراه زاهدان بم و هش متصل می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش در گفت و گو با عصرهون گفت: با توجه به حجم تردد در جاده کمربندی زاهدان به هش، احداث کمربندی دوم در این نقطه که یکی از مطالبات مهم بود. ارواح از سال گذشته با احداث دومین جاده کمربندی که در ابتدای سال جاری به طول 3 کیلومتر آغاز و به بهره برداری رسید.

وی افزود: عملیات ساخت این پیست ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری جاده کمربندی زاهدان به طور کامل دوشاخه و به بزرگراه بام وخش زاهدان متصل می شود.

نماینده مردم هش با بیان اینکه باند دوم محور زاهدان میرجاوه بخشی از پروژه بزرگ کریدور جنوب شرق کشور است که ساخت آن بیش از چهار دهه به تعویق افتاده است، گفت: قرار بود این باند توسط کشور ساخته شود. باند دوم این محور برای توسعه زیرساخت های عمرانی منطقه است.


وی افزود: با پیگیری های مستمر، عملیات ساخت باند دوم این محور از 6 ماه پیش آغاز شده و روند ساخت این باند تاکنون بیش از برنامه پیش بینی شده است و از پایان امسال 10 کیلومتر از این محور به بهره برداری می رسد.


حسین زهی ادامه داد: تلاش داریم با تزریق اعتبار این میزان را به 15 کیلومتر برسانیم.


یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از پیگیری های لازم برای احداث باند دوم مهم ترین محور مواصلاتی استان زاهدان هش خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 12 کیلومتر از این محور انجام شده است. با دو باند ساخته شد و ساخت بیشتر به طول 8 کیلومتر با مجموع 20 خط دو خطه از سال 1388 به پایان رسید. این محور حیاتی مورد بهره برداری قرار گرفته است.


حسین زهی با بیان اینکه از سال 1388 تاکنون راهسازی در استان از رشد مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار توانستیم 20 کیلومتر باند دوم محور زاهدان خاش و همچنین با پیگیری مستمر احداث کنیم. اقداماتی که تا پایان سال انجام شد نصرت آباد به عنوان اولین شهر از طریق بزرگراه به مرکز استان متصل می شود.


عضوکمیسیون ساخت و ساز مجلس ادامه داد: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان های مرکزی و جنوب شرق استان احداث باند دوم محور خاش سروان است که بر اساس این مطالبه طی سال گذشته سه سال است که ما به طور مداوم به دنبال مجوز برای ساخت باند دوم در آن محور هستیم. خوشبختانه در ماه جاری ماده 23 برای ساخت این پیست دریافت شد که در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در حمل و نقل جاده ای در این نقطه از استان خواهیم بود.


عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس گفت: عملیات احداث باند دوم محور خاش ایرانشهر، عملیات احداث محورهای گوهرکوه بزمان و خاش روتک علاوه بر پروژه های راهسازی فوق ادامه دارد و در این بین عملیات اجرایی ادامه دارد. ارائه اداره راه و شهرسازی استان در سه سال اخیر قابل تقدیر است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید