احداث خط فرآوری سنگ ها و باطله های مرغوب معدن چغارت بافق کلنگ زنی شد.


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843466

حجت‌الله عبدالملکی در سفر به استان یزد و شهرستان بافق، احداث خط فرآوری سنگ‌های مرغوب و باطله معدن چغارت شهرستان بافق را آغاز کرد.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، حجت الله عبدالملکی در سفر به استان یزد و شهرستان بافه، احداث خط فرآوری سنگ ها و باطله های مرغوب معدن چغارت شهرستان بافه آغاز شد.

میزان سرمایه گذاری در این پروژه 800 میلیارد ریال و با ظرفیت 3 میلیون تن است که با راه اندازی این خط فرآوری برای 120 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

یکی از اهداف این طرح ایجاد ارزش افزوده، تامین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز کارخانه های کنسانتره و توسعه اشتغال در منطقه است.

معدن چغارت در 10 کیلومتری شمال شرقی بافق، 120 کیلومتری جنوب شرقی یزد، 75 کیلومتری جنوب غربی بهاباد و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد و دارای آب و هوای گرم و خشک با رطوبت کم است.

ارتفاع اولیه توده چغارت از سطح دریا 1286 متر و از سطح دریا حدود 150 متر بوده است. این معدن با یک هزار کیلومتر راه آهن سراسری به تهران و از ذوب آهن اصفهان 470 کیلومتر و سیرجان تا بندرعباس 610 کیلومتر به تهران متصل می شود.

بهره برداری از معدن چغارت در شهریور 1350 آغاز شد و این معدن از نظر کمی و کیفی سنگ آهن به عنوان بهترین معدن ایران شناخته شد و همزمان با اکتشاف سایر معادن و ذخایر فعالیت های اکتشافی و تجهیزات تکمیلی انجام شد.

با توجه به وجود معدن چغارت و 38 ناهنجاری دیگر و همچنین ذخیره حدود 1.7 میلیارد تنی در منطقه بافق، شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران تاسیس و معدن چغارت با ذخیره 177.2 به بهره برداری رسید. میلیون تن شامل 107 میلیون تن BF و 70.2 میلیون تن سنگ آهن پرفسفر و بی کیفیت برای تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان آغاز شد.

علاوه بر تولید سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، این شرکت در 30 سال گذشته تحقیقات گسترده ای در زمینه استخراج سنگ آهن انجام داده است. علاوه بر کوغارت، معادن سنگ آهن سه چاهون ایکس، سه چاهون یازدهم، چاهگز، منگنز ناریگان و لکه سیاه نیز از معادن فعال شرکت سنگ آهن در مرکز ایران هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید