بلوک معدنی بافق مهمترین زون سنگ آهن ایران است

ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792808

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر امروز خود به بافق از گودال معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دوازدهمین سفر خود به هیئت دولت و در بازدید از شرکت معدن سنگ آهن ایران مرکزی – بافقه در جمع خبرنگاران گفت: این معدنی بسیار غنی است و اولین معدن سنگ آهن ایران معدن چغارت است که در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در 40 سال گذشته بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دانه ای کشور بوده است و این شرکت در سال 1350 عملیات استخراج سنگ آهن را در معدن چغارت آغاز کرد و از سال 1380 به جمع صادرکنندگان آهن پیوست. سنگ معدن.

ذخایر سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند امتداد دارد بیش از 2 میلیارد تن و سهم معادن چغارت 160 میلیون تن برآورد شده است که تاکنون 100 میلیون تن آن استخراج شده است.

بلوک معدنی بافق با داشتن بیش از یک سوم ذخایر سنگ آهن کشور به عنوان مهمترین زون سنگ آهن ایران شناخته می شود. یکی از مهمترین آنها معدن چغارت است.

سید احسان خاندوزی همچنین در بازدید از مجموعه ورزشی کارگران بافق گفت: این مجموعه چهار هکتاری در سفر دوم کابینه نهم و دهم تصویب شد. با توجه به لزوم توسعه ورزش برای نیروی کار مولد، عملیات اجرایی آن از سال 1389 آغاز شد.

هندوزی افزود: در سال های 89 تا 99 مبلغ 36 میلیارد و 66 میلیون ریال وام ملی صرف ساخت سالن چند منظوره، چمن مصنوعی، حصار و انشعاب آب و برق شد.

وی گفت: برای تکمیل محوطه سازی مجتمع، ایجاد استخر سرپوشیده و ساخت پنج آپارتمان به 40 میلیارد تن اعتبار دیگر نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید