اخبار جدید اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تامین اجتماعی نسبت به افزایش مستمری و مزایای جانبی کلیه مستمری بگیران، ازکارافتادگان و از کارافتادگان اقدام خواهد کرد. مستمری بگیران میراثی بر این اساس میزان مستمری مستمری مستمری سابقه کار، از کارافتادگی و مستمری وراثت عمومی که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و افراد دارای ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سابقه کار تعیین می شود تعیین شده است. پرداخت حق بیمه، بیست و هفت درصد (27%) است، مستمری آنها در پایان اسفند 1401 افزایش می یابد.

اخبار جدید اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان

وی افزود: همچنین برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری افزایش در سال 1402 معادل بیست و یک درصد (21%) مستمری آنها در پایان اسفند ماه 1401 به اضافه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

دکتر موسوی با بیان اینکه بر اساس توصیه رئیس جمهور برای حمایت از معیشت بازنشستگان، مزایای جانبی مستمری بگیران در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است، گفت: میزان صندوق بازنشستگی و کمک مسکن مستمری بگیران و بازنشستگان افزایش یافته است. به میزان 21 درصد کمک هزینه عائله مندی با افزایش 125 درصدی از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان اعمال شد. کمک هزینه فرزندان تحت تکفل مستمری بگیران و مستمری بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر فرزند از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از پرداخت مانده تعدیل حقوق به مستمری بگیران مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به مانده تعدیل به مستمری بگیران مشمول این افزایش اعمال و پرداخت می شود. تا ابتدای سال جاری بروزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir در اختیار مستمری بگیران عزیز قرار می گیرد و مستمری بگیران و مستمری بگیران عزیز اردیبهشت ماه خود را دریافت خواهند کرد. حقوق طبق معمول از 20 تا آخر ماه افزایش حقوق میگیرن.

دکتر موسوی پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: 35 هزار متقاضی وام قرض الحسنه از سال گذشته باقی مانده و وام های قرض الحسنه این اقوام در چند روز گذشته پرداخت شده اند و برای سال 1402 مراحل پرداخت وام طی روزهای آینده انجام می شود و تکمیل شده و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیئت مدیره ارائه شده است. مدیران و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه آن.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: سال گذشته تعهدات صندوق به مبلغ 460 هزار میلیارد تومان را به طور کامل و به موقع و به طور میانگین 38 هزار و 500 میلیارد تومان انجام دادیم. برای ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی ماهانه تومان پرداخت می شد که شامل بدهی های بلندمدت، کوتاه مدت، تعهدات پزشکی و هزینه های حمایتی صندوق است. علیرغم برخی چالش ها سال گذشته را با موفقیت و با اجرای کامل تمامی تعهدات به پایان رساندیم و امسال نیز پیش بینی های لازم انجام شده و تعهدات سازمان بیمه گر بدون مشکل محقق می شود.

دکتر موسوی آینده سازمان تامین اجتماعی را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در سازمان تامین اجتماعی با حمایت دولت سیزدهم در زمینه پرداخت بدهی به مردم رخ داده است. سازمان و بدهی بانکی این سازمان بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان بود که قبل از سال 93 تا 1400 تشکیل و تامین اجتماعی را ترتیب دادیم که به عنوان بدهکار بانکی مطرح شد. این دوره همچنین شاهد بی سابقه ترین پرداخت بدهی تامین اجتماعی دولت بود که در مجموع 180 هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی دولت که مربوط به بدهی های انباشته سال های گذشته بود، پرداخت شد. در بودجه امسال در مجموع 80 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: تجربه سال گذشته نشان داد که با جهت گیری تحولی صحیح و حداکثر همکاری و تقریب دولت محترم با سازمان تامین اجتماعی و مجلس محترم نه تنها می توان چالش های روزمره را حل کرد، بلکه با رویکرد تحول آفرین و صندوق مطلوب نیز می توان مشکلات روزمره را برطرف کرد. مدیریت، ما می توانیم به آینده امیدوار کننده ای که متصور است منجر شویم. ما انجامش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید