اخبار جدید از سرنوشت رتبه بندی معلمان

اخبار جدید از سرنوشت رتبه بندی معلمان

وی افزود: نحوه تدوین و روند بررسی بودجه در قانون اساسی آمده است و اهمیت آن به حدی است که چند اصل مهم در قانون اساسی آمده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس اسناد و قوانین سطح بالاتر تدوین و طراحی و در نهایت تصویب شود، گفت: نهادها در نظر گرفته شده اند تا بر اجرای بودجه نظارت کنند. نظارت بر حسن اجرای بودجه بر عهده اتاق حسابرسی است، اما در حوزه آموزش و پرورش باید گفت که این وزارتخانه بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است و دارای 971 هزار شاغل و 38 هزار مستمری بگیر، 16 نفر است. میلیون 200 هزار دانش آموز و بنابراین دارای حداکثر جامعه هدف است.

ستاری فرد ادامه داد: در سال 1401 با وجود همه سختی های موجود و پس از دوره تنش بالای آموزش مجازی ناشی از کرونا و دو یا سه سال آموزش حضوری، مدارس پذیرش دانش آموز داشتند و نیازها با توجه به شرایط و شرایط تغییر کرد. زیرساخت های لازم باید انجام شود

وی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی اتفاقات بزرگی افتاده است، گفت: در دوران کرونا نادیده گرفته شد، اما یادگیری حضوری ایجاب می کرد در طبقه بندی کلاس ها و تامین امنیت معلمان دقت زیادی داشته باشیم. سازمان اداری و سازمان استخدامی همراه خوبی بودند و 34 هزار و 800 سهمیه استخدامی دادند که آموزش و پرورش حدود 21 هزار نفر را جذب کرد.

وی افزود: از محل کار مستمری بگیران کادر داشتیم و حق آموزش کارگران و مستمری بگیران برای جبران کسری را داشتیم و 104 هزار نفر از این دو محل به ما کمک کردند.

ستاری فرد از تخصیص 30 درصد اعتبارات کیفی در سال جاری ابراز نگرانی کرد و گفت: آموزش و پرورش انتظار داشت سازمان برنامه همکاری کند اما این امر محقق نشد. آموزش و پرورش طرح تحکیم و تعمیق یادگیری را به انجام رسانده است، اما متأسفانه تا امروز سازمان برنامه هیچ گونه اقدامی در خصوص تخصیص 1500 میلیارد تومانی که از سوی ستاد برای مقابله با کرونا پیش بینی شده بود، همراهی و اقدامی نکرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب قانون نظام ارزشیابی معلمان پس از وقفه 11 ساله گفت: 22 هزار میلیارد تومان از بودجه پیش بینی شده 38 هزار میلیارد تومانی برای رتبه بندی اختصاص یافته است. . همچنین در سال 1400 72 هزار بازنشسته داشتیم که پاداش پایان خدمت آنها در 24 آذر ماه تسویه شد و از این حیث شاهد حمایت سازمان برنامه بودیم.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه نیازمند چرخش تحول آفرین در حوزه بودجه ریزی در حوزه آموزش و پرورش هستیم، گفت: با توجه به کاستی هایی که در اجرا و پرداخت حقوق به همکاران در سال های اخیر از جمله معلمان خارج از کشور به وجود آمده، درخواست هایی از دیوان عدالت داشته اند. تصمیمی صادر کرد و سازمان برنامه 20 درصد از ردیف های اعتباری این وزارتخانه کسر شد که اجرای برخی از برنامه های ما را که باید برای سال آینده فکر کنیم و این درخواست ها از ردیف های اصلی وزارتخانه پرداخت نمی شود به تاخیر انداخته است.

وی رقم پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را 242 هزار میلیارد تومان در سال آینده با افزایش 21 درصدی نسبت به امسال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با گذشت 11 سال از اجرای سند تحول بنیادین، ردیف اعتباری وجود ندارد. پیش بینی شده است.» به هیچ وجه خطی به نام «اجرای سند تبدیل» در نظر گرفته اند، اما انتظار ما این است که رقم پیش بینی شده در مجلس هم افزایش پیدا کند.

وی افزود: مزیت دیگر لایحه سال آینده این است که بودجه را برای ایجاد رتبه در ردیف اصلی دستمزد و مزایا دیدند که خوب است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش 181 هزار میلیارد تومان را حقوق فرهنگیان در استان ها عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در زمینه تامین سرمایه و وام های عمرانی کمبودهایی پیدا کرده است. وام ساخت و ساز برای کل کشور 26 درصد است اما وام ساخت و ساز برای آموزش و پرورش 31 درصد کمتر از سال گذشته و منهای 31 درصد است. وام های سازمان تعمیرات نیز با کاهش 15 درصدی مواجه است که امیدواریم در مجلس به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 440 میلیارد تومان برای اجرای سند تحول در نظر گرفته شده است، اما حداقل به 2000 میلیارد تومان نیاز داریم، گفت: برای احیای مسائل آموزشی و حوزه آموزش و پرورش، نیازمندیم. همچنین باید گفت که در سند پیش بینی شده است که برای هر کدام 6 اردو برگزار شود (90 میلیون روز اردو) و در مجموع 2000 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه نیاز داریم در حالی که 430 میلیارد تومان دیده شده است. . در لایحه 1430 میلیارد تومان برای آسیب های اجتماعی پیش بینی شده که سازوکار آن مشخص نیست و پیشنهاد می کنیم برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

ستاری فرد در خصوص کسری 1500 میلیاردی اعتبار در سال جاری برای پرداخت حق الزحمه شرکا برای خرید خدمات گفت: مطالبات را از سال گذشته تا خرداد امسال پرداخت کرده ایم اما شرمنده هستیم که در چهارمین ماه امسال مطالبات را پرداخت نکرده ایم. سالی که ما آن را دنبال می کنیم. سال آینده 1500 میلیارد تومان کسری خواهیم داشت.

معاون آموزشی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت معلمان جدید که از کنکور جذب شده اند و چهار ماه است که در کلاس درس حضور داشته اند اما در مرحله گزینش پذیرفته نشده اند و در نتیجه حکم آنها هنوز صادر نشده است؟ -مدیر برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمانی داریم که تاییدیه انتخاب خود را دریافت نکرده اند. قانون انتخاب معلم می گوید که هر سفارش و پرداخت منوط به تایید انتخاب است. پذیرفته شدگان جدید (اعم از ماده 28 یا سایر روش هایی که مشغول به کار هستند) باید تاییدیه گزینش را دریافت کنند و پس از تایید، حکم آنها صادر می شود.

ستاری فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف برخی از معلمان از رتبه بندی در برخی استان ها گفت: چهار دسته از صلاحیت ها در قوانین رتبه بندی ذکر شده است. در بخش شایستگی عمومی حداقل امتیاز 150 از 300 است و هرکسی که 150 امتیاز کسب نکند در رتبه پنجم قرار نخواهد گرفت و در صورتی که همکاری یکی از رتبه های یک تا پنج را کسب نکند، رتبه بندی خواهد شد. واجد شرایط برای مزایای رتبه یک برای یک سال، سپس ارزیابی مجدد پس از یک سال. در صورتی که پس از یک سال شرایط لازم را کسب نکند، رتبه وی قطع می شود. این وضوح قوانین است.

وی درباره شیر مدارس گفت: اعتبار شیر مدارس در بودجه سال 1401 دیده شد اما تخصیص نیافت. برخی از استان ها این کار را حداقل با بودجه خود انجام دادند. در لایحه بودجه 1402 بودجه ای برای شیر مدارس وجود ندارد.

ستاری فرد همچنین سرانه دانش آموزی را اعلام کرد و گفت: خطی داریم که 4900 میلیارد تومان را نشان می دهد و اگر بر تعداد دانش آموزان تقسیم کنیم روزانه 2000 تومان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید