اخبار جدید رتبه بندی معلم مهر آفرین و راهکارهای قانونی

اخبار جدید رتبه بندی معلم مهر آفرین و راهکارهای قانونی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت ارزشیابی معلمان و همچنین مشکلات پیش آمده در آیین نامه معلمان را تشریح کرد.

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر شمولیت معلمان مهرآفرین در قانون ارزشیابی معلمان بدون بررسی مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به تصویب این قانون گفت. کد شناسایی: مصوبه مذکور باید در هیأت نگهبان باشد تا به تصویب هیأت نگهبان برسد. ما در صورت اطلاع مجری قانون هستیم.

وی درباره برخی انتقادات معلمانی که ارزیابی آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق العاده ویژه رتبه بندی» از عبارت «فواید رتبه بندی» استفاده شده و منجر به استثنائاتی شده است، گفت: در آن زمان رتبه بندی انجام نمی شد. در حقوق مهرماه 13 هزار و 120 نفر از همکاران کم سابقه مزایای درجه یک دریافت کردند اما بلافاصله از ابتدای این ماه اظهار نظر و ارزیابی از مشمولان انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روند کار بدین صورت است که ابتدا ارزیابی توسط مدیران مدارس انجام می شود و پس از آن ارزیابان حرفه ای آموزش دیده توسط سازمان امور اداری و کار سنجش را انجام می دهند. سطح بالا و سپس کار به هیئت بازرسی مناطق و استان ها واگذار می شود. ما اکنون در مرحله اول هستیم و باید این هفته انجام شود.

ستاری فرد افزود: از امروز دسترسی به ارزیابان حرفه ای باز می شود تا مدیران و ارزیابان در کنار هم نظر و بررسی کنند. مهلت سنجش مدیران مدارس تا پایان هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید