باعث تعجب است که تاریخ دقیق رتبه بندی معلمان مهر آفرین اجرا نمی شود / نماینده مجلس باید پاسخ دهد


ساعت: 08:59
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1919603

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اعلام نشدن تاریخ دقیق رتبه بندی معلمان مهرآفرین جای تعجب دارد، گفت: مرجع اعلام زمان اجرای رتبه بندی معلمان مهرآفرین بر عهده معاونت رئیس مجلس است. .

برداشت متفاوت آموزش و پرورش و مجلس از یک قانون باعث ایجاد مشکلاتی برای رتبه بندی معلمان مهرآفرینی شد، به طوری که معلمان مهرآفرینی مانند سایر معلمان از 31 شهریور 1400 مشمول رتبه بندی می شوند، اما شنیده ها حاکی از آن است که آموزش و پرورش اعلام کرده است که این معلمان مشمول رتبه بندی می شوند. از اول مهر 1401 و معوقات واریز شده از حقوق آنها کسر می شود. همین امر باعث شد تا این سوال را از محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس بپرسیم که در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا : طبق قانون تمامی معلمان از جمله معلمان مهر آفرین در رتبه بندی قرار می گیرند، زیرا برخی از آنها بیش از 10 سال سابقه دارند، علاوه بر اینکه در رتبه بندی قرار گرفته اند، تاریخ اعمال رتبه از 31 شهریور 1400 می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه منشأ اعلام تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهرآفرین به معاونت قانونگذاری مجلس بود، گفت:

وحیدی با اشاره به اینکه قبل از تصویب لایحه احیای حقوق، هیئت اجرائیات رای به الحاق معلمان مهرآفرین به اجرای قانون ارزشیابی معلمان داده بود، گفت: برای معلمان مهر آفرین پیش بینی نشده بود. و کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه به این موضوع رسیدگی نکرده اند.» به لایحه ارائه شده اضافه شد، زیرا این معلمان مجبور به شرکت در آزمون نیستند.

رئیس کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش مجلس در پایان با بیان اینکه در صورت وجود شبهه در این حوزه آموزشی می توان به معاونت آیین نامه مجلس رجوع کرد و تصریح کرد: در صورت نیاز کمیسیون آموزش و پرورش و مجلس می تواند طرحی برای تحقیق در این زمینه تهیه کند تا مشخص شود که منظور قانونگذار از نمره دهی معلمان طرح مهر آفرین این بوده است که از همان تاریخی که برای سایر معلمان حقوق اعمال شد، این درجه بندی اعمال شود.

باید بگویم؛ در بخشنامه اصلاح قانون بودجه 1401 و احیای حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و ارتش آمده است:

1. بر اساس بند یک قانون مذکور، 3000 امتیاز به طور دائم در احکام استخدامی کارکنان موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری تحت عنوان «تعمیر دستمزد» درج می شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش در کسر مستمری منظور می شود.

2- کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه گروه های حقوقی به ترتیب 50 درصد و 100 درصد افزایش می یابد.

3. افزایش های مذکور از مابه التفاوت 56.000.000 ریال جزء بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 کسر نمی شود.

4. امتیاز مذکور شامل افرادی می شود که پس از تصویب این قانون به کار منصوب می شوند.

5. طبق بند 9 قانون کلیه معلمان طرح مهر آفرین بدون آزمون مجدد مشمول قانون ارزشیابی معلمان می شوند.

6. افزایش های فوق علاوه بر افزایش حقوق ناشی از تبصره 12 ماده 1401 بودجه کل کشور از تاریخ اول مهر ماه 1401 اجرا می شود.

7. بر اساس تبصره بند 1 قانون، علاوه بر افزایش‌های مندرج در بند 1، حداکثر 15 درصد به‌عنوان جهش علمی فوق‌العاده براساس عملکرد حقوق و مزایای مستمر اعضای غیر بالینی تدریس. کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مرتبط با وزارت علوم و سایر دستگاه های اجرایی


بیشتر بخوانید:

اجرای رتبه بندی معلم پروژه مهرآفرین در نبرد دربار

مشکل عدم اعمال صلاحیت های آموزشی فرهنگیان حل شد

تنها 4 روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش باقی مانده است/آیین نامه رتبه بندی معلمان از چه زمانی اجرایی می شود؟

وزارت آموزش و پرورش دستور درجه بندی و بازگرداندن حقوق معلمان را صادر می کند

خبر خوش برای فرهنگیان/ صدور حکم درجه بندی و اعاده حقوق معلمان از امروز

دیدگاهتان را بنویسید