معلمان طرح مهر آفرین بخوانند/ لایحه ای برای رتبه بندی این معلمان در مجلس ارائه شد

معلمان طرح مهر آفرین بخوانند/ لایحه ای برای رتبه بندی این معلمان در مجلس ارائه شد

روز جدید سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع رتبه بندی نیروی مهرآفرین در قالب لایحه افزایش حقوق کارمندان با هدف مشمول قانون ارزشیابی معلمان بدون آزمون به مجلس ارائه شده است.

صادق ستاری فرد درباره تعیین رتبه بندی نیکوکاران گفت: در مصوبه و لایحه ای که دولت در خصوص افزایش حقوق کارمندان به مجلس تقدیم کرد، این نکته درج شده است که نیکوکاران بدون آزمون می توانند مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند. .

وی افزود: در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این موضوع در شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت عدم تصویب این مصوبه در شورای اسلامی، آموزش و پرورش موظف است بر اساس تعهد سازمان اداری و کارگری نسبت به برگزاری آزمون اقدام کند.

به گزارش ایرنا، مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بودند که 70 هزار نفر از کارکنان طرح مهر آفرین پس از برگزاری آزمون و آزمون 22 مهرماه از طرح سنجش معلمان بهره مند می شوند. برگزار شد، اما اکنون اعلام شد که وظایف این نیروها در شورای اسلامی در حال بررسی است.

آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از چندین سال مطالبه گری فرهنگیان در دولت سیزدهم 21 تیرماه امسال ابلاغ شد.

این آیین نامه پس از رفع ایرادات مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی در 24 مرداد ماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش و پرورش 31 مرداد ماه اعلام کرد که سامانه سنجش معلمان از امروز باز است و همکاران می توانند فرآیندهای لازم را آزمایش کنند، اما این سامانه از 5 مرداد ماه به صورت رسمی فعال می شود.

همچنین یوسف نوری 3 مرداد اعلام کرد: دولت با تلاش بی وقفه نظام رتبه بندی را معرفی کرده و در این راستا به زودی مبالغی به حساب معلمان مشمول این طرح واریز خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش نزدیک به 810 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ۸ مرداد به خبرنگار ایرنا گفت: رتبه بندی معلمان به مرحله پرداخت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید