اخبار مهم آموزش و پرورش در مورد سهمیه استخدام معلم

حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر تیم همکاری حوزه و آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا طلاب حوزه های علمیه شرایط خاصی برای اشتغال و کار در آموزش و پرورش دارند؟ به آموزش و پرورش

وی افزود: دو مسیر قانونی برای ورود به آموزش وجود دارد. نوبت اول شرکت در آزمون سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان است.

اخبار مهم آموزش و پرورش در مورد سهمیه استخدام معلم
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: راه دوم بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی است که دانشجویانی که دارای مدرک تحصیلی 2 یا لیسانس بوده و خدمت سربازی خود را به پایان رسانده باشند، برای ثبت نام مشترک اقدام می کنند. آزمون و سپس در صورت قبولی در فضای مساوی می توانند جذب تحصیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: طلابی که در آزمون استخدامی ماده 28 شرکت کرده و پس از گذراندن مراحل مصاحبه و پذیرش پذیرفته شدند، به عنوان کارآموز واجد شرایط در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و پس از گذراندن یک سال، تربیت معلم و شرکت در در صورت قبولی در آزمون جامع به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده و تدریس خواهند کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که دفترچه های آزمون استخدامی توزیع می شود، دانش آموزان می توانند مانند سایر افراد در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی، همان راهکاری را برای این افراد اعمال می کنند که برای همه اندیشیده شده است و پس از انجام مصاحبه های تخصصی، جذب آموزش و پرورش می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید