استخدام در آموزش و پرورش با سهمیه 25 درصد

استخدام در آموزش و پرورش با سهمیه 25 درصد

زهرا مظفر با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران اقدامات ویژه ای انجام می دهد، تصریح کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که با توجه به تعداد دانش آموزان و جمعیت شاغل، ظرفیت ویژه ای برای جذب و استخدام ایثارگران دارد. پس شاید خود بنیاد شهید هم این ظرفیت را ندارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش سالانه حدود 50 هزار کارمند از نقاط مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده 28 دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش طبق قانون حداقل 30 درصد ظرفیت را دارد. آمار اشتغال را در حوزه ایثارگران توزیع کنید و حداقل 30 درصد است و می توانیم بیش از این تعداد جذب کنیم.

مشاور امور شاهد و ایثارگر وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احتمال جذب بیش از 30 درصد سهمیه ایثارگران یادآور شد: در سال 1400 تا 1401 بیش از 42 درصد جذب در حوزه ایثارگران داشتیم. همچنین در زمینه تغییر وضعیت، بر اساس بند «د» و «و» تبصره 20 بودجه سال 1400 و 1401 وزارت آموزش و پرورش از میان نهادهای مطرح در زمینه تغییر وضعیت فرزندان شاهد. که باعث تغییر جایگاه فرزند شهدا در آموزش و پرورش شد.

به گفته مظفر، ایثارگران امسال سهمیه ای نزدیک به 25 درصد برای جذب و استخدام در وزارت آموزش و پرورش داشتند.

وی در خصوص علت کاهش سهمیه جذب ایثارگران در این ماه نسبت به سال های گذشته، تصریح کرد: علت کاهش انتصاب ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش در این ماه و نسبت به سال های گذشته این است که تعداد شهدا در این ماه کاهش یافته است. در بسیاری از کد رشته ها داوطلبی وجود ندارد. نه اینکه هیچ بازیکنی وجود داشته باشد، اما ما کسی را جذب نکردیم. با این حال، ما در حال بررسی راه‌هایی برای رسیدگی به این موضوع برای سال‌های آینده هستیم و می‌توانیم تعداد بیشتری از جامعه قربانی را به وزارت آموزش وارد کنیم.