اختصاص بودجه 25 میلیاردی برای رتبه بندی معلمان

اختصاص بودجه 25 میلیاردی برای رتبه بندی معلمان

روز جدید : بر اساس تصمیمات اخیر دولت 25 هزار میلیارد تن برای افزایش حقوق و اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده است.

معلمان بیش از یک دهه است که برای برابری نسبی حقوق و مزایا در این کار منتظر اجرای قانون و عدالت هستند و هر ساله مجلس شورای اسلامی پیش از تصمیم گیری برای اجرای این طرح، کمبود بودجه را بهانه می کند. .

لایحه برابری دستمزد برای چنین مشاغلی بیش از 10 سال است که مغفول مانده است و حالا در پایان سال گذشته لایحه ای برای رتبه بندی معلمان در مجلس مطرح شد، موضوعی که امروز حل نشده است. باعث شکایت معلمان شد.

در جلسه علنی مجلس که یکشنبه 21 آذرماه برگزار شد، لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت. بر اساس آخرین تصمیمات دولت 25 هزار میلیارد تن برای افزایش حقوق و اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده است.

برآورد وام های مختلف سال 1401 به مبلغ 25 میلیارد تن برای طبقه بندی معلمان، 180 میلیارد تن برای بازسازی و نوسازی اماکن آموزشی، پرورشی و ورزشی از محل ذخیره ارزی و 666 میلیارد تن برای توسعه عدالت آموزشی، تبدیلی. و خرید تجهیزات مدارس روستایی موضوع اخذ مالیات از بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام. ماده ۷۸ قانون الحاق چند ماده به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی که از 30 شهریور ماه 1400 اجرا می شود، کمترین و حداقل حقوق معلمان 8 میلیون و 20 هزار تومان خواهد بود. طبق برنامه رتبه بندی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان 80 درصد از مدرسان اصلی دانشگاه تهران را دریافت خواهند کرد. بر اساس طرح رتبه بندی از این پس هیچ معلمی کمتر از 8 میلیون و 20 هزار تن دریافت نمی کند. افزایش حقوق معلمان علاوه بر آن حقوق براساس جایگاه آنان در رتبه بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان طبق برآوردها هر 6 سال یک بار در رتبه های بالاتر قرار می گیرند. معلم کلاس پنجمی هم اکنون 10 میلیون تن دریافت می کند که با اجرای طرح رتبه بندی جدید، حقوق این افراد به حدود 15 میلیون تن افزایش می یابد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز درباره رتبه بندی معلمان در روزهای اخیر اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس قطعا تلاش می شود تا حقوق معلمان برابر شود اما اکنون بلاتکلیفی وجود دارد که باید برطرف شود.

کاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: به محض تایید رتبه فرهنگیان این کار را انجام خواهیم داد.

احمدی لاشکی در زمان بررسی لایحه طبقه بندی فرهنگیان در مجلس گفت: این موضوع باید در مجلس رصد شود و نمایندگان قول دادند که از 16 مهرماه که مجلس کار خود را آغاز می کند این موضوع در اولویت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید